Türkiye Umum Ayakkabıcılar Federasyonu Genel Başkanı Fatih Özcan, sektördeki sıkıntıların aşılabilmesi ve dünya çapındaki rakiplerle rekabet edebilmek için marka meydana getirmenin şart olduğunu bildirdi.
Özcan, 61 milyar dolarlık dünya ayakkabı ticaretinde Türkiye’nin 1 milyar dolarlık paya sahip olduğunu ancak, bu payın 5-6 milyar dolar seviyelerinde olması gerektiğini söyledi. Dünya ayakkabı sektöründe Türkiye’nin 8. sırada yer aldığını, Avrupa’da ise 2. sırada bulunduğunu belirten Özcan, Çin başta olmak üzere Uzakdoğu ülkelerinin haksız rekabete dayalı ithalatın, ülkedeki ayakkabı sektörünü sıkıntıya soktuğunu, vurguladı.
Sektörün Uzakdoğu’dan gelen ürünlerden doğan sıkıntılar gibi bir takım sorunlar yaşadığını anlatan Özcan, söz konusu sorunların ‘’marka yaratarak’’ aşılabileceğini dile getirdi.
|