125 yıldır tamamlanamayan Karadeniz ile İç Anadolu arasında direkt ulaşımı sağlayacak ‘Dereyolu’ projesinde sona yaklaşıldı. Bu güne kadar 170 trilyon harcanan Dereyolu ile yol güvenliği artacak, trafik kazaları azalacak. Bölgede sosyal ve ekonomik hareketlilik artacak.
Asırlık proje ‘Dereyolu’nun hikayesi 125 yıl önce Sultan Abdülaziz döneminde başladı. 125 yıldır tamamlanamayan projede sona yaklaşıldı. Devlet Su İşleri tarafından yürütülen proje; yol ve tünel işlemlerinin tamamlanmasının ardından Karayolları Genel Müdürlüğü’ne devredilecek. Temmuz 2007’de ulaşıma açılacak Dereyolu, Ordu ile Sivas arasında direkt bağlantı sağlayacak. Böylece, Karadeniz, İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz Bölgeleri’ne kavuşacak. Toplam uzunluğu 22 km olan Dereyolu projesinde, uzunluğu 150 ile 2200 metre arasında değişen toplam 6640 metre uzunluğundaki 13 tünel bulunuyor. Yüzde 90’ı tamamlanan Dereyolu denizden 650 metre yükseklikte başlayarak, 200 metrede bitiyor.
Bu güne kadar 170 trilyon harcanan Dereyolu ile yol güvenliği artacak, trafik kazaları azalacak. Bölgede sosyal ve ekonomik hareketlilik artacak.
|