Yeni Asya’ya yaptığı açıklamada, gazetelerde yayınlanan içki reklamlarını eleştiren Tüketiciler Birliği Başkanı Bülent Deniz, “Maalesef mevzuat buna müsait. AB ‘Alkollü içeceklerin vergilerini arttırın, denetimi sıklaştırın’ diyor, ama yazılı basındaki reklamlar devam ediyor. Ramazan’da ara verilen içki reklamları daha bayramın birinci günü başladı” şeklinde konuşarak, bu reklamlara karşı girişim başlatacaklarını söyledi.
Gazozlu içeceklerde alkol bulunduğunu ortaya çıkaran Tüketiciler Birliği, yazılı basında yer alan içki reklamlarını durdurmak için de harekete geçecek. Yeni Asya’ya açıklamalarda bulunan Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Av. M. Bülent Deniz, gazozdaki alkol konusuna Hükümet ve Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın gerekli duyarlılığı göstermediğini söyledi. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın “inceliyoruz” demesinden başka bir adım atmadığına dikkat çeken Deniz, “Milyar dolarlık bir sektörden bahsediyoruz. Bir kaç dünya devi bu işin içinde. İktidar görmezden geliyor. İnsanlar tepki gösteriyor ama firmaların yaptığı açıklamalar yeterli değil” dedi.
MEVZUATTA BOŞLUK VAR
Gazetelerde yer alan içki reklamlarını da eleştiren Bülent Deniz, “Maalesef mevzuat buna müsait. AB ‘alkollü içeceklerin vergilerini arttırın, denetimi sıklaştırın’ diyor ama yazılı basındaki reklam devam ediyor. Ramazanda ara verilen içki reklamları daha bayramın birinci günü başladı” diye konuştu.
Deniz, televizyon ve radyoda yasaklanan içki reklamlarının yazılı basını kapsamadığını ve bunun için yasal mevzuatta bir boşluk olduğunu vurgulayarak, “Yasal düzenleme gerekiyor. Alkol reklamı televizyonda ve radyoda yayınlanamıyor. Aynı şekilde yasağı getiren düzenleme yazılı basın için de söz konusu olmalı. Bu şekilde bir düzenleme sorunu çözecektir” dedi.
KAMUOYU BASKISI ÖNEMLİ
İçki reklamlarına karşı girişimde bulunacaklarını da belirten Deniz, bu reklamlara kamuoyunun da tepki göstermesi gerektiğine işaret etti. Deniz, “Kamuoyu gazozdaki alkol meselesi ile ilgili daha duyarlı hale gelirse niyetimiz içki reklamlarına ilişkin girişimde bulunmaktır. Ama burada kamuoyunun baskısı çok önemlidir. Toplumun daha ilkeli bir duruş sergilemesi gerekir” dedi.
ALKOLLÜ GAZOZ
Tüketiciler Birliği Derneği, gazozların üzerinde “alkolsüz içecek” şeklindeki ibarenin doğruluğunu test etmek için 10 ayrı markaya ait gazozların içeriğinde alkol olup olmadığının tespiti için TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi’ne başvurmuş, yapılan etil alkol analizi sonucunda 10 adet şişede yer alan gazoz sıvılarının tamamında, değişen oranlarda etil alkol bulunduğu tespit edilmişti.
Tüketiciler Birliği, içecek üreticilerinin içeriğe ilişkin tüm bilgileri eksiksiz olarak tüketiciye sunmasının tüketicinin temel ve evrensel haklarından biri olan bilgilenme hakkı gereği olduğunu belirtiyor. Dernek, içeriğe ilişkin yanıltıcı veya eksik bilgi verilmekle tüketicinin en temel hakkının ihlâl edildiğini ifade ediyor.
|