Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 27 Ekim 2006

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Haberler

REKLAMLARA KARŞI GİRİŞİM

Yeni Asya’ya yaptığı açıklamada, gazetelerde yayınlanan içki reklamlarını eleştiren Tüketiciler Birliği Başkanı Bülent Deniz, “Maalesef mevzuat buna müsait. AB ‘Alkollü içeceklerin vergilerini arttırın, denetimi sıklaştırın’ diyor, ama yazılı basındaki reklamlar devam ediyor. Ramazan’da ara verilen içki reklamları daha bayramın birinci günü başladı” şeklinde konuşarak, bu reklamlara karşı girişim başlatacaklarını söyledi.

Gazozlu içeceklerde alkol bulunduğunu ortaya çıkaran Tüketiciler Birliği, yazılı basında yer alan içki reklamlarını durdurmak için de harekete geçecek. Yeni Asya’ya açıklamalarda bulunan Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Av. M. Bülent Deniz, gazozdaki alkol konusuna Hükümet ve Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın gerekli duyarlılığı göstermediğini söyledi. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı’nın “inceliyoruz” demesinden başka bir adım atmadığına dikkat çeken Deniz, “Milyar dolarlık bir sektörden bahsediyoruz. Bir kaç dünya devi bu işin içinde. İktidar görmezden geliyor. İnsanlar tepki gösteriyor ama firmaların yaptığı açıklamalar yeterli değil” dedi.

MEVZUATTA BOŞLUK VAR

Gazetelerde yer alan içki reklamlarını da eleştiren Bülent Deniz, “Maalesef mevzuat buna müsait. AB ‘alkollü içeceklerin vergilerini arttırın, denetimi sıklaştırın’ diyor ama yazılı basındaki reklam devam ediyor. Ramazanda ara verilen içki reklamları daha bayramın birinci günü başladı” diye konuştu.

Deniz, televizyon ve radyoda yasaklanan içki reklamlarının yazılı basını kapsamadığını ve bunun için yasal mevzuatta bir boşluk olduğunu vurgulayarak, “Yasal düzenleme gerekiyor. Alkol reklamı televizyonda ve radyoda yayınlanamıyor. Aynı şekilde yasağı getiren düzenleme yazılı basın için de söz konusu olmalı. Bu şekilde bir düzenleme sorunu çözecektir” dedi.

KAMUOYU BASKISI ÖNEMLİ

İçki reklamlarına karşı girişimde bulunacaklarını da belirten Deniz, bu reklamlara kamuoyunun da tepki göstermesi gerektiğine işaret etti. Deniz, “Kamuoyu gazozdaki alkol meselesi ile ilgili daha duyarlı hale gelirse niyetimiz içki reklamlarına ilişkin girişimde bulunmaktır. Ama burada kamuoyunun baskısı çok önemlidir. Toplumun daha ilkeli bir duruş sergilemesi gerekir” dedi.

ALKOLLÜ GAZOZ

Tüketiciler Birliği Derneği, gazozların üzerinde “alkolsüz içecek” şeklindeki ibarenin doğruluğunu test etmek için 10 ayrı markaya ait gazozların içeriğinde alkol olup olmadığının tespiti için TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi’ne başvurmuş, yapılan etil alkol analizi sonucunda 10 adet şişede yer alan gazoz sıvılarının tamamında, değişen oranlarda etil alkol bulunduğu tespit edilmişti.

Tüketiciler Birliği, içecek üreticilerinin içeriğe ilişkin tüm bilgileri eksiksiz olarak tüketiciye sunmasının tüketicinin temel ve evrensel haklarından biri olan bilgilenme hakkı gereği olduğunu belirtiyor. Dernek, içeriğe ilişkin yanıltıcı veya eksik bilgi verilmekle tüketicinin en temel hakkının ihlâl edildiğini ifade ediyor.

Kemal BENEK

27.10.2006

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 

Bütün haberler

Başlıklar

  Alkol reklamlarından AB de rahatsız

  REKLAMLARA KARŞI GİRİŞİM

  YÖK üyesi Ayhan: YÖK enerjisini yanlış yerlerde kullanıyor

  Trafik canavarı fren tutmuyor

  Savaştan beter

  AKPM Başkanı, Gül ile bir araya geldi

  Lise bahçesinde bıçaklı kavga

  Afganistan’da sivil katliamı

  Irak Bush'u bitirdi

  Türkiye, kirlilikten etkilenmeyecek

  Kutan: Güneydoğu sorununun çözümü ‘İslâm kardeşliği’nde

  Sıcaklık 10 derece azalacak

  Türkiye’de her 1500 çocuktan biri lösemili

  “Çocuğunuza aşırı baskı yapmayın”

  Yanlış diyet saç döküyor

  Kuş gribi virüsü soğuk seviyor

  Çanakkale, tüm medeniyetlerin gözdesi

  “Ambulans Rallisi” başlıyor

  Bayramda çiçekler soldu


 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004