Türkiye’de 2000-2005 yılları arasındaki Ramazan Bayramı tatillerinde meydana gelen 512 trafik kazasında 695 kişinin öldüğü, bin 178 kişinin de yaralandığı bildirildi.
Emniyet Genel Müdürlüğü verilerinden derlenen bilgilere göre, 2000-2005 yılları arasında Ramazan Bayramı süresince 34 gün tatil yapıldı. 4 ila 9 günlük bayram tatillerinde son 6 yılda tatil süresine paralel olarak kazalar da arttı. Bayram tatilinin 4 gün yapıldığı 2000 yılında 57 kazada 78 kişi öldü, 177 kişi yaralandı. 9 günlük tatilin yapıldığı 2001’de ise 146 kazada 195 kişi öldü, 369 kişi yaralandı.
4 gün tatilin yapıldığı 2002’de 68 kazada 99 kişi öldü, 186 kişi yaralandı. 2003’de 9 günlük tatilde trafik canavarı tırmanışa geçti, 101 kazada 138 kişi öldü, 162 kişi yaralandı. 2004’te 4 günlük tatilde kaza ve ölü sayısında azalma oldu. Bu tarihte 68 kazada 89 kişi öldü, 136 kişi yaralandı.
Geçen yıl ise yine 4 gün tatilin yapıldığı Ramazan Bayramı’ndaki 72 kazada 96 kişi öldü, 148 kişi ise yaralandı. Son 6 Ramazan Bayramı tatilinde, toplam 512 trafik kazası meydana gelirken, bu kazalarda 695 kişi öldü, bin 178 kişi de yaralandı.
Emniyet Genel Müdürlüğü’nün internetteki sitesinde sürücülere, güvenli sürüş için tavsiyelerde bulunuluyor. Buna göre, iyi bir sürüş ve frenleme için lastiklerin dış yüzeyinin ve stepne dahil tümünün havasının mutlaka kontrol edilmesi tavsiye ediliyor.
Kötü bir lastiğin her zaman kaza sebebi olabileceğinin belirtildiği uyarıda, şunlar kaydediliyor: ‘’Kötü bir lastik yağışlı havalarda direksiyon hakimiyetini tamamen sürücünün elinden alabilir. Her iki lastiğin de aynı desende olmasına dikkat edin. Fren hidrolik yağının seviyesindeki azalma bir arızanın habercisi olarak kabul edilmeli. Fren pedalına basıldığında pedal önce bir yerde durup daha sonra bir gevşeme hissediliyorsa ciddî bir sorun var demektir. Fren pedalına basılınca bir yaylanma hissediliyorsa sistemde hava vardır, hemen servise gidin. Emniyet kemerinin taşıtınızın orta direklerinde bulunan ayarlı tutucularından boyunuza göre ayarlayın. Emniyet kemeri kesinlikle boyun bölgenizin üzerinde olmasın. Bu tip kullanım kaza sırasında boğulmanıza sebep olabilir.’’
|