Reklâm Kurulu, son dönemlerde tüketimi hızla artan kefir içeceğinin ‘’ilâç gibi tanıtıldığı’’ gerekçesi ile Eker ve Altınkılıç firmalarının internet sitelerinde yer alan reklamlarını durdurdu.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığının internet sitesindeki duyuruya göre, Kurul 12 Eylülde yaptığı toplantıda, Eker ve Altınkılıç firmalarının internet sitelerinde yayımlanan kefir ile ilgili reklâmlar da değerlendirildi.
Kurul, ’’Efe’’ve “Çilingir’’ marka rakılar ile “Mercan’’ marka rakıya ilişkin ürün etiketlerinde yer alan ibarelerin de Gıdaların Üretimi, Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanunun ‘’Reklam ve Tanıtım’’ başlıklı bölümüne, Gıdaların Üretimi Tüketimi ve Denetlenmesine Dair Yönetmelikin ‘’Reklâm Yayınlama İlkeleri’’ başlıklı bölümüne ve Türk Gıda Kodeksi Gıda Maddelerinin Genel Etiketleme ve Beslenme Yönünden Etiketleme Kuralları Tebliğine uygun olmadığı belirlendi. Bu sebeple söz konusu ürünlerin reklâmı, Tarım ve Köyişleri Bakanlığından alınan görüş doğrultusunda durduruldu.
|