|
|
|
Benzin boykotu işe yaradı |
Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Ali Çetin, düzenledikleri ‘’10 Eylül’de Akaryakıt Alma’’ kampanyasının sonuçlarını değerlendirirken, ‘’Türkiye’de ilk kez yapılan tüketici boykotu hedefine ulaşmıştır’’ dedi. Çetin, kampanyayı değerlendirmek ve bundan sonraki çalışmaları hakkında bilgi vermek üzere, Ankara Serbest Muhasebeci Malî Müşavirler Odasında basın toplantısı düzenledi.
Bazı televizyonların kampanyayı henüz ilk saatlerinde iken başarısız ilan ettiklerini belirten Çetin, kampanyanın iktidar dışındaki tüm siyasî partiler, tüm tüketici örgütleri ve tüm meslek sahiplerinden aktif destek gördüğünü ifade etti.
Çetin, kampanya sayesinde tüm toplum kesimlerinin akaryakıt zamları konusunda bilgi sahibi olduğunu, sokaktaki herkesin ‘’Türkiye’nin akaryakıt fiyatlarında dünya lideri olduğunu ve bu pahalılığın nedeninin akaryakıttaki vergiler olduğunu bileceğini’’ savundu.
Benzinde 58 günde yüzde 11'lik düşüş
Kampanyanın 20 Temmuz’da ilân edildiğini hatırlatan Çetin, o tarihte 95 oktan benzinin litre fiyatının 3,09 YTL olduğunu, 58 gün sonra aynı benzinin fiyatının 2,76 YTL’ye gerilediğine işaret etti. Çetin, şunları kaydetti: ‘’Sizce bu başarısızlık mı? Burada uluslar arası petrol fiyatlarının gerilemesi tezini ileri sürenler var. Ancak bizler dolar düşerken ve uluslar arası piyasada petrol fiyatları neredeyse sabitken yapılan haftalık zamları unutmadık. Ekmeğin, doğalgazın, ulaşımın, yolun, köprünün, her şeyin fiyatının arttığı bir dönemde 58 günlük bir süreçte yüzde 11’lik düşüşü sadece uluslar arası piyasa ile izah etmek tüketicilerin müdahale gücünü küçümsemekten başka neyi ifade eder?.’’
10 Eylül günü kurdukları ekiplerle belli bölgelerde akaryakıt istasyonlarını ziyaret ettiklerini anlatan Çetin, örnekleme yöntemiyle elde ettikleri verilere göre, Ankara genelinde akaryakıt satışlarında 10 Eylül günü yüzde 20’lik bir azalma olduğunu, Türkiye ortalamasının ise yüzde 15 olarak gerçekleştiğini söyledi.
‘’Türkiye’de ilk kez yapılan tüketici boykotu hedefine ulaşmıştır’’ diyen Çetin, önümüzdeki dönemde kampanyanın izini süreceklerini, tüm tarafların yani Türkiye’nin sesine kulak verilerek ‘’verginin vergisini alma adaletsizliğinin’’ düzeltilmesini hedeflediklerini belirtti.
|
/ ANKARA
19.09.2006
|
|
|
Tüzmen: Türkiye, krizlere hazırlıklı |
Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, yıl sonunda 123 milyar dolarlık ithalat, 83 milyar dolarlık ihracat ve 40 milyar dolarlık dış ticaret açığı verilmesinin beklendiğini bildirdi.
Tüzmen, Çin’e yapılacak ve 23 Eylül’e kadar sürecek ticaret gezisi öncesinde düzenlediği basın toplantısında, gazetecilerin sorularını yanıtladı. Cari açıkla ilgili soru üzerine Bakan Tüzmen, dış ticaret açığının, cari açığı tetikleyen bir unsur olduğunu kaydetti. Yıl sonu beklentileri hakkında bilgi veren Tüzmen, şu anda kurun tekrar aşağı inmeye başladığını ve bu durumun beklenen rakamları değiştirebileceğini söyledi.
Kuvvetli para biriminin ‘’enflasyonun aşağı doğru çekilmesi, iç piyasadaki para sirkülasyonun azalmasında’’ en önemli etkenlerden biri olduğuna, ancak cari açığı da tetikleyen en önemli unsurlardan biri olduğuna dikkati çeken Tüzmen,
‘’Diğer gelişmekte olan ülkeler ne yapıyorsa ona paralel bir politika izlenmesi lâzım’’ dedi.
Türkiye’nin İhracata Dayalı Kalkınma Modelini benimsediğini hatırlatan Tüzmen, ‘’Bu model benimsendiyse, gereklerinin de yerine getirilmesi lazım’’ diye konuştu.
TÜRKİYE, YENİ BİR DALGAYA HAZIRLIKLI MI?
Tüzmen, ‘’Türkiye yeni bir dalgaya hazırlıklı mı’’ şeklindeki soruya karşılık, ‘’Hazırlıklıyız, Türkiye’den en iyi kriz yöneticisi yetişti. O sıkıntı yok, Türkiye o şokları rahat atlattı. Türkiye’nin artık gerçekten kamu kurum kuruluşları olsun, özel sektör kuruluşları olsun, çok sağlıklı analizler yapabilip, geleceğe göre kendilerini önceden çok iyi şekilde ayarlayabiliyorlar. Ben bunu gördüm’’cevabını verdi. İhracatın arttırılması için, dağıtım kanallarının, zincirlerin ele geçirilmesi gerektiğine işaret eden Tüzmen, şöyle konuştu: ‘’Belli bir tüketici kitlesi var, o tüketici kitlesi aynı yerlerden alış veriş yapıyor, çeşitli mağaza zincirlerinden alışveriş yapıyor. Sadece markaya bakıyor, nerde üretildiği önemli değil. Bu zinciri aldığınızda Türkiye’nin malları pazarda olacak. Bunu önümüzdeki dönemde iyi işlememiz lâzım. Nihaî tüketiciye ulaşabilecek dağıtım kanallarını ele geçirmek için çalışmalar yapmalıyız.’’
|
/ ANKARA
19.09.2006
|
|
|
Harcamalar yine konut ve kiraya |
Hane halklarının 2005 yılında tüketim amaçlı yaptığı harcamalar içinde en yüksek payı yüzde 25,9 ile konut ve kira harcamaları, en düşük payı da yüzde 1,9 ile eğitim hizmetleri harcaması aldı.
Geçen yıl, hane halkı başına aylık ortalama tüketim harcaması ise 1,091 YTL olarak tamin edildi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2005 Hanehalkı Bütçe Anketi sonuçlarına göre, geçen yılki hane halkı harcamalarının yüzde 24,9’unu gıda ve alkolsüz içecekler, yüzde 12,6’sını ulaştırma, yüzde 6.2’sini giyim ve ayakkabı, yüzde 4,1’ini alkollü içecek, sigara ve tütün, yüzde 6,8’ini ev eşyası, yüzde 2.2’sini sağlık, yüzde 4,3’ünü haberleşme, yüzde 2,5’ini kültür ve eğlence, yüzde 4,4’ünü otel, lokanta, pastane ve yüzde 4,1’ini çeşitli mal ve hizmetler oluşturdu.
|
/ ANKARA
19.09.2006
|
|
|
Onur Air’den Ramazan kampanyası |
Özel havayolu şirketi Onur Air, Ramazan süresince 2 bin 500 kişiyi vergi ve harçlar hariç 1 YTL’ye taşıyacak. Şirket ayrıca Ramazan boyunca 10 bin kişiyi de yine vergi ve harçlar hariç 21 YTL’den uçuracak. Satışa sunulan ve en erken 7 gün sonrasına alınması gereken indirimli biletler, 25 Eylül-18 Ekim tarihleri arasındaki uçuşlarda geçerli olacak.
Kampanya, şirketin iç hatlardaki tüm uçuşlarını kapsayacak. 1 ve 21 YTL’lik biletlerde isim, parkur veya tarih değişikliği yapılamayacak ve iptal edilemeyecek. Önceden rezervasyon yapılamayacak kampanya biletleri Onur Air’in www.onurair.com.tr internet sitesinden, 0212 444 66 87 numaralı Çağrı Merkezi’nden ve tüm acentelerinden satın alınabilecek. Onur Air kampanya süresince indirimli biletlerden toplam 12 bin 500 adet satmış olacak.
|
/ İSTANBUL
19.09.2006
|
|
|
Liebscher’den uyarılar |
Avrupa Merkez Bankası (AMB) Konsey Üyesi Klaus Liebscher, Avro bölgesinde enflasyon tehlikesinin arttığını bildirdi.
Liebscher, yaptığı açıklamada, 2006’nın iyi bir yıl olduğunu, büyüme oranlarının revize edildiğini kaydetti. Konsey üyesi Liebscher, 2007’nin bazı riskleri beraberinde getireceğinin açık olduğunu ifade ederek, bunların, petrol ve emtia piyasalarındaki belirsizlikler, ABD’de ve dünyada enflasyonun yükselmesi tehdidi olduğunu belirtti.
Liebscher, ABD’de ekonominin yavaşlaması durumunda bunun Avrupa’yı etkileyeceğini, etkinin 2-3 yıl önceki gibi olmayacağını anlattı.
|
/ FRANKFURT
19.09.2006
|
|
|
Emlak Vergisinde yeni düzenleme |
Emlak vergisinde, metre kare birim değerleri yükselen yerlerde gayrımenkulü bulunan vatandaşlar, Kasım’da fark ödemesinde bulunacak.
Belediyelerin ağırlıkta olduğu Değer Tespit Komisyonları tarafından geçen yıl belirlenen emlak vergisine tabi değerler, 2006 yılında yürürlüğe girdi. Vatandaşlar, Mart-Mayıs döneminde emlak vergisinin ilk taksidini de bu değerlere göre ödedi.
Mart-Mayıs döneminde, verginin ilk taksidini ya da tümünü yatıran vatandaşlar, şimdi yeni değerlere bakacak. Eğer, bulundukları cadde ve sokağın emlak vergisine tabi değerinde artış varsa, bu defa fark ödemesinde bulunacak.
|
/ ANKARA
19.09.2006
|
|
|
Elektrikte büyük işbirliği |
Doğan Grubu, Doğuş Holding ve Unit Investment ile çerçeve anlaşması imzalamak amacıyla çalışma başlattı.
Doğan Holdingden yapılan yazılı açıklamada, enerji sektöründe Petrol Ofisi aracılığıyla faaliyet gösteren grubun, enerjiyi ana faaliyet alanlarından biri olarak tanımladığı ve önümüzdeki dönemde enerjinin diğer alanlarında da yatırım yaparak orta ve uzun dönemde önemli bir bölgesel oyuncu olmayı hedeflediği kaydedildi.
|
/ İSTANBUL
19.09.2006
|
|
|
|