Click Here!
      "Gerçekten" haber verir 21 Ağustos 2006

Eski tarihli sayılar

Görüş, teklif ve
eleştirilerinizi
[email protected]
adresine bekliyoruz.
 

Bilişim-Teknik

Aynılık ve farklılık insanlarına

‘Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nden sonra iş hayatına ‘Microsoft’la başlayan Mustafa İçil, Eylül 2005’den itibaren Apple IMC Pazarlama Müdürlüğüne yükselen değerdir. Elimdeki verilere göre, Apple küresel başarısını Avrasya pazarında İçil’le yakalamıştır. Aşağıda neler konuştuğumuza gelince:

Leopard, 2007 ilkbaharına hazır…

Ürünlerde Avrupa fiyatlarını uygulamak için çaba içindeler...

İcan finalistleri teklifler almaya başlamış vs… önemli alt başlıklar.

Sağlığıyla ilgili yorumlar yapılan Steve’i ilgilendiren sorularımıza şu sebeple cevap alamadık: Bir; bu tür cevapları yurt dışı basın duyurularıyla öğrenebilirmişiz.

İki; öyleyse İtunes üzerinden film almak için de biraz sabırlı olmalıyız.

Yazının kalan kısmını sabit diskinizde, yalın bir gitar partisyonu üzerinde çalışıyormuşsunuz gibi yüksek sesle okuyun. Çernobil de kanseri tetiklemedi, siz asıl içtiğiniz sigaraya dikkat edin. Mac’inizin başında oturarak göbeğinizi de büyütmeyin.

Küçük bir nottur: Mustafa Beye ulaşmamızda yardımlarını esirgemeyen elma kurdu yöneticisi Ahmet Karakurt’a teşekkürü borç bilirim. PC Magazin’de ki son yazısına da bakmanızı öneririm.

* Sayın Mustafa İçil, Apple IMC’de Pazarlama Müdürüsünüz. Apple’ın bu seneki başarıları tartışma götürmez. Son bir yıl içinde neler değişti?

Apple dünyada değeri en hızlı yükselen marka. Bunu da stratejilerinin doğruluğuna, ürünlerinin başarısına ve etkili pazarlama yöntemlerine borçlu. iPod ile önemli bir hareket oluşturmaya ve oluşturmaya devam eden Apple firması geçtiğimiz bir yıl içinde Mac dünyasında da çok önemli gelişmelere imza attı. Tüm Mac ürün gamının Intel işlemcileri kullanmaya başlaması, bunun bir uzantısı olarak Mac OS yanında Windows’un da Mac’lerde çalışabilmesi, MacBook ve Mac mini gibi Mac’in avantajlarını ve gücünü uygun maliyetle kullanıcılara sunan ürünler Apple’ın bilgisayar pazar payında hızlı bir artışı getirdi. Türkiye’ye baktığımızda istikrarlı adımlarla ilerlendiği görülebilir. Geçen yıl Mac satışlarımız % 45, iPod satışlarımız 10 kat arttı. Ciromuzdaki artış da % 76 idi ve bu yılda en az % 50 büyümeye koşuyoruz. Ürünlerimizin bilinirliğini ve erişilebilirliğini arttırmak için Apple iCan, Apple Günleri gibi büyük çaplı etkinliklere ve kanalımızın geliştirilmesine yönelik çalışmalara özel önem veriyoruz. Şu an 4 İstanbul’da ve bir tane de İzmir’de olmak üzere 5 Apple Center’ ımız var ve yılsonuna doğru yenileri açılmaya devam edecek. Perakende kanalı ile ortak çalışmalarımızda göz önünde bulundurulduğundan şu an 500’e yakın satış noktasından her çeşit iPod modeline, 100’ün üzerinde satış noktasından da Mac’lere ulaşabilmek mümkün.

* Anavatanında oldukça ucuza giden Apple ürünleri, ülkemizde fiyat farkını kapatabildi mi? Mac’ler halkla bütünleşecek mi?

Stratejimiz Avrupa ile aynı fiyat seviyelerini Türkiye’deki kullanıcılarımıza sağlayabilmek. Bu konuda da başarılı olduğumuzu söyleyebilirim. Hatta şu an devam etmekte olan iPod değiştirme kampanyası (www.apple.com.tr/kampanyalar) gibi çalışmalarla bazı dönemlerde Avrupa’dan daha uygun fiyatlarla ürünlerimizi sunduğumuz da oluyor.

* Mac her zaman hack saldırılardan ırak olmasıyla ünlüydü. IBM tabanlı çiplerden, İntel çiplerine geçişiyle (ve Boot Camp henüz beta aşamasındayken) iki hacker tarafından bu sav ihlal edildi öncelikle. Geçen sene ilk kez Sans’ın listesine girdiniz. Gelebilecek saldırılardan korkuyor musunuz?

Güvenlik ve performans Apple’ın donanımlarını ve yazılımlarını geliştirirken her zaman en önem verdiği, en önde tuttuğu konular. Zaten bunun da en güzel göstergesi Apple platformunda saldırı, açık ve risklerin yok denecek kadar düşük seviyelerde olması. Bundan sonra da Apple markası en güvenilir platform olma özelliğini koruyacaktır.

* Apple’ın en başarılı hamlesi iPod’la ilgili beklentiler de artıyor. Ne düşünülüyor?

iPod çok büyük bir başarı yakaladı. Bunu da tasarımına, kullanım kolaylığına, ses kalitesine ve binlerce aksesuar seçeneği ile kişiselleştirilebilmesine borçlu. Türkiye’de geçtiğimiz yıl iPod satış adetlerindeki artış 10 kat ve şu anki pazar payı % 70 seviyelerinde. Apple bir sonraki iPod modelinde ne teknolojiler getirecek, nasıl modeller piyasaya sunacak konusunda çok farklı fikirler var. İnternet’te çeşitli sitelerde bu konudaki tahminleri görebilmek mümkün. Firma cephesinden bakıldığında ise Apple her zaman için ürünlerin gelecek modellerini rekabete sır vermemek için gizli tutmayı tercih etmiş ve bunu da başarıyla gerçekleştirmiş bir firma. Önümüzdeki dönemde iPod ailesini neler bekliyor kesin olarak bilinmiyor ama teknoloji meraklılarını hayâl kırıklığına uğratmayacağı kesin.

* Steve Jobs’un 2006 sunumunu okudum. Time Machine, Spaces, İChat,, Leopard öne çıkanlardı. Leopard’da ki gizlilik ne zaman bitecek?

Steve Jobs geçtiğimiz hafta San Francisco’da gerçekleşen WorldWide Developers Conference’da Mac OS ‘un yeni sürümü olan Leopard’ın ön tanıtımını yaptı. Şu anki sürüm olan Tiger’ın üzerine birçok yeni ve önemli özellik getiren Leopard çıktığı zaman işletim sistemi dünyasında önemli bir atılım olmaya aday. Çıkış tarihi olarak da 2007 ilkbaharı hedefleniyor.

* Bu yıl Apple Günleri yine aynı tarihlerde mi olacak? Ve yeni Apple Centerlar açma düşüncesi var mı?

Geçen sene büyük başarı ile gerçekleştirdiğimiz Apple Günleri’ni bu yıl daha da büyük bir boyutta tekrar gerçekleştiriyor olacağız. Apple Günleri ‘06, Hilton Convention Center’da 24-26 Kasım 2006 tarihleri arasında gerçekleşecek. Yaklaşık 2000 m2 alana yayılacağımız bu faaliyette 50’den fazla firma yer alacak ve on binlerce ziyaretçiye kapılarımız açık olacak. Özel kampanyalar, çekiliş ve hediyeler, eğlenceli aktiviteler, yarışmalar, oyun turnuvaları ile de süslenecek faaliyette ayrıca seminerler ve bilgisayar başı eğitimler de veriliyor olacak.

* İcan fotoğrafları Fotoğrafevi’nde şu sıra sergileniyor. İcan’in hedefi nedir?

Türkiye’de çok sayıda genç yetenek, keşfedilmemiş yaratıcı amatör var. Aynı zamanda da Müzik, Tasarım, Film, Fotoğraf alanında uzmanlıklarını ıspatlamış birçok profesyonel var. Üreticilikleriyle hayatlarını kazanan birçok profesyonelin tercih ettiği marka olan Apple’ı temsil eden bir firma olarak, profesyonellerimizi ödüllendirmek, profesyonellik yolunda ilerleyen amatörlerimize de bu yolda bazı kapıları açacak, aradan sıyrılmalarını sağlayacak bir yarışma olan Apple iCan’i hayata geçirdik. Gelen eserler gerçekten göz doldurucuydu. Şu an bazı finalistlerimiz san’at dünyasının duayenlerinden teklifler almaya başladılar. Apple iCan’e katılan başarılı eserleri farklı platformlarda sergiliyor olacağız. Bunun bir adımı da Fotoğrafevi’nde şu an devam etmekte olan ve 18 Ağustos’a kadar ziyarete açık olacak Apple iCan Fotoğraf Sergisi.

Belma UĞUR

21.08.2006


İnternet, bağımlılık yapıyor

İnternet kullanımının günlük hayatta fazla yaygınlaşması sonucu, hastalık yapabilecek ölçüde bağımlılık listesine girdiği öğrenildi. Kumar, madde, alkol, alış veriş gibi birçok önlenemeyen alışkanlık içinde yerini almaya başladığı bildirilen internet kullanımının, bağımlılıklar kümesi içinde ayrı bir hastalık olarak tedavi edilmesi gerektiği yolunda birçok psikiyatristin görüş birliği içinde bulunduğu kaydedildi.

Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hakan Coşkunol, ucuz, kolay ulaşılabilir ve anonim olması sebebiyle daha çok tercih edilen internet kullanımıyla ilgili olarak özellikle ailelerden çok sık başvurular aldıklarını, bunların sayısının da giderek arttığını bildirdi. Ege Üniversitesi’nde, alış veriş, kumar, madde, alkol gibi bağımlılıkların yer aldığı yüksek lisans ders programına, internet bağımlılığının da girdiğini belirten Prof. Dr. Coşkunol, bu konuda ülke ve dünyada çok yaygın çalışmaların bulunduğuna işaret etti.

İnternet bağımlılığının özellikle gençler ve sorunlu olabilecek insanlarda daha yaygın olarak görülebildiğini ifade eden Prof. Dr. Coşkunol, “Gençler arayış içinde kendilerine bu şekilde bir kimlik buluyorlar. Ama bu zahiri bir kimlik. Bu sorun özellikle arkadaşlık ilişkileri, kimlik organizasyonları olmayan gençler arasında daha fazla yaygın’’ dedi.

Kişilerin sosyal ve meslekî işlerini etkilemesi, buna engel olamaması ya da bu aktivitesinin sıkıntı oluşturmasının, bağımlılığın işaretleri olduğunu ifade eden Prof. Dr. Coşkunol, “Bunun sorun haline geldiğinin belirtisi, kesme noktasında kişide kontrolün kalmamasıdır. Bu durum ciddî tedavi edilmesi gereken bir sorun haline gelebilmektedir. Öyle hastalarım var ki, 48 saat boyunca kesintisiz bilgisayar başında kalmaktadır’’ dedi. Prof. Dr. Coşkunol, şunları kaydetti:

“Elbette bu duruma eşlik eden depresyon, sıkıntı ya da şizofrenik bozukluklar da olabiliyor. Kişi çok sıkıntılı ve huzursuz olabiliyor. Bu sıkıntı ve huzursuzluğu azaltmak için internet kullanımı bir yöntem haline gelebiliyor. Meselâ alkol, alış veriş veya kumar yerine ucuz ve kolay olması nedeniyle internet tercih edilebiliyor. Bağımlılığın mantığı da budur.’’ İnternet bağımlılığının ayrı tedavi edilmesi gereken bir hastalık olarak değerlendirilmesinin söz konusu olduğunu ifade eden Prof. Dr. Coşkunol, “Bugün birçok psikiyatrist, bunun, bağımlılıklar kümesi içinde ele alınması gereken bir hastalık olarak ele alınması konusunda fikir birliği içinde’’ dedi.

Çocukları internet kullanımı konusunda denetlemek için ailelere önemli görevler düştüğüne işaret eden Prof. Dr. Coşkunol, bilgisayarın evde herkesin görebileceği bir yere konulması, internete giriş saatlerinin sınırlandırılması ve ebeveynlerin yasal olmayan sitelerin açılmasını engelleyen program kullanmasını çözüm önerileri olarak sıraladı. Alınan bilgiye göre, internet bağımlılığı kavramı ilk olarak 1995 yılında New Yorklu bir psikiyatrist olan Ivan Goldberg tarafından ortaya atıldı, ancak bilimsel anlamda tartışmalar Pittsburgh Üniversitesinden Kimberly Young’ın çalışmasıyla başladı. Kendi istekleriyle çalışmaya katılan 496 internet kullanıcısını inceleyen Dr. Young, bunlardan 396’sının bağımlılık kalıplarına uygun çıktığını belirledi.

Neslihan ÖZGÜL

21.08.2006


Telekom’da SMS dönemi

Cep operatörlerinin kullandırdığı SMS hizmeti için Türk Telekom da devrede. Yakında sabit hatlı telefonlardan SMS gönderilip alınacak.

Kısa mesaj servisi (SMS), cep operatörlerinin ardından şimdi de bir sabit hat operatörü olan Türk Telekom tarafından başlatılıyor. Cep operatörleri ile karşılıklı tarifeleri belirlenen servisle, yakında sabit hatlı telefonlardan SMS gönderilip, alınabilecek. Bunun için ev ve ofislerde kullanılan telefonların, SMS gönderme/alma teknolojisini desteklemesi gerekiyor. Şu anda piyasada bulunan yeni model pek çok telefonda bu özellik var. Yeni servis ile Türk Telekom’dan, cep operatörleri Turkcell, Telsim ve Avea hatlı cep telefonlarına SMS gönderilecek. Aynı zamanda Turkcell, Telsim ve Avea hatlı cep telefonlarından da Türk Telekom şebekesindeki numaralara SMS gönderimi yapılabilecek. SMS gönderimi için sabit telefonda mesaj servis merkezi numarasını girip, ayarları yapmak yeterli olacak.

Avea pahalı Türk Telekom SMS servisinin belirlenen tarifelerine göre, Telekom’dan Turkcell ve Telsim`e bir SMS gönderme ücreti 0.07 YTL, Avea`ya ise 0.13 YTL. Bu fiyatlara yüzde 18 KDV ve yüzde 15 Özel İletişim Vergisi eklenecek. Telekom`la birlikte cep operatörleri de sabit hatta gönderilecek SMS tarifelerini duyurdu. Buna göre, Turkcell ve Telsim bir SMS için 0.15 YTL, Avea ise 0.28 YTL tarife bedeli uygulayacak. Avea`da yüzde 40 payı olan Türk Telekom’un, şu anda açıklanan tarifelerde Avea ile karşılıklı olarak, diğer operatörlerin üzerine çıkmış olduğu dikkat çekiyor.

21.08.2006


Kotalı ADSL kullanıcılarına uyarı

Türk Telekom’un geçen ay kotalı ADSL tarifelerinde bağlantı hızını iki katına çıkarmasının ardından, kullanıcıların daha kolay şekilde farkında olmadan kotayı aşabileceği ve yüksek faturalarla karşılaşabileceği bildirildi.

Türk Telekom, 1 Ağustos tarihinden itibaren, 3, 6 ve 9 gigabyte kotalı bağlantıya sahip kullanıcıların 512 kilobyte olan bağlantı hızını, herhangi bir tarife değişikliği ve fiyat artırımı olmadan 1 megabite (1024 kilobyte) çıkartmıştı.

Kotalı ADSL tarifesinde, kullanıcılar aylık 3, 6 ve 9 gigabyte kullanım kotalarını aştıklarında, kullandıkları megabyte başına aylık ücrete ek olarak 1 YKr ödeme yapmak zorunda kalıyor. Meselâ, özellikle internet aracılığıyla oynanan oyun programlarında hızın artmasına paralel olarak istem dışı dosya aktarımları yaşanıyor.

Faturaları kabarık gelen çok sayıda kotalı ADSL kullanıcıları yaşadıkları sorunu internette birçok forum sitelerinde yoğun şekilde tartışıyor. Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Bülent Deniz, kullanıcıları, bağlantı hızlarının iki katına çıkmasının ardından kotalarını farkına varmadan daha kolay şekilde aşabilecekleri ve yüksek faturalarla karşılaşabilecekleri konusunda uyardı.

Kota aşımını kontrol etmenin kullanıcının kendi görevi olduğunu, ancak teknik bir konu olduğu için her kullanıcının bunu ölçebilecek yetenekte olmayabileceğini kaydeden Deniz, “Bu nedenle, ADSL servis sağlayıcı konumunda olan Türk Telekom, kullanıcıların kotalarını ölçmesini sağlayan küçük bir programı onlara ücretsiz sunmalıdır. Etik olan ve tüketiciyi koruyan anlayış budur’’ dedi.

Türk Telekom Adana İl Müdür Yardımcısı Elife Sarı ise bütün abonelere limit aşımıyla ilgili bilgilerin, abone olunurken verildiğini ifade ederek, “Abonelerimiz (adslkota.ttnet.net.tr) adresinden istedikleri anda kullanıcı adlarını ve şifrelerini girerek, aylık kullanım miktarlarını gösteren bilgilerine ulaşabiliyorlar. Bu sitenin adresini abone olurken kendilerine veriyoruz. Bu nedenle, kota ölçen bir programı vermeye gerek görmüyoruz’’ dedi.

Kendilerine gelen şikâyetlerin ise genellikle günde 8 saat kullanılmalarına rağmen, ADSL kotalarını aştıkları yönünde olduğunu kaydeden Sarı, “Bu konuda bir yanlış anlaşılma var. Abone olurken, günlük 8 saat kullanımıyla ilgili örnek bilgiler veriyorduk. Ama bu örnek yanlış anlaşıldı. Abonelerimiz, günde 8 saatten fazla kullanmamalarına rağmen, kota aşımı yaşadıkları yönünde şikâyette bulunmaya başladılar. ADSL’de önemli olan, bağlantı süresi değil, indirilen veri miktarıdır. Zaten bundan böyle 8 saat örneğinin verilmemesi konusunda da görevlilerimizi uyardık’’ dedi.

21.08.2006

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri

 
 Son Dakika Haberleri
Kadın ve Aile Dergisi Çocuk Dergisi Gençlik Dergisi Fikir Dergisi
Ana Sayfa | Dünya | Haberler | Görüş | Lahika | Basından Seçmeler | Yazarlar
Copyright YeniAsya 2004