Yapılan bir araştırmada, tüketicilerin, piliç eti alımında öncelikle ‘’üretim tarihi’’ne dikkat ettikleri belirlendi.
Türkiye’nin önemli kanatlı hayvan üreticilerinden Şeker Piliç A.Ş, tarafından yapılan, ‘’tavuk eti tüketiminde tüketici eğilimleri’’ anketine 108 kişi katıldı. Anket sonuçlarına göre, tüketicilerin yüzde 39’unun piliç etini son kullanma tarihine, yüzde 31’inin ürünün markasına, yüzde 13’ünün ambalajına, yüzde 10’unun ise fiyatına baktıkları tespit edildi. Katılımcıların yüzde 41’inin piliç etini en çok ızgara, yüzde 23’ünün haşlama, geriye kalan bölümün de değişik yemeklerde kullanmak için satın aldıkları belirlendi. Yüzde 28’inin piliç etini haftada iki, yüzde 25’inin haftada 3, yüzde 19’unun haftada bir, yüzde 11’ininise her gün yediği belirtildi. Piliç eti alışverişlerinin yüzde 85’inin büyük marketlerden yapıldığı da kaydedildi.
|