Osmanlı Devleti döneminde, Alman, İngiliz ve Finlandiyalı firmalar tarafından Anadolu’ya örülen ve Bağdat demiryolu hattının bu zamana kadar yenilenmeyen tek bölümü olan Gaziantep-Nusaybin hattı, tamamen yerli üretim ile yenileniyor.
TCDD 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü, yaptığı açıklamada, TCDD’nin 10 bin 800 kilometreyi bulan hat uzunluğuyla ülkenin ağır yük ve yolcu taşımacılığında önemli bir misyonu üstlendiğini söyledi.
Köprülü, demiryollarının uzun yıllar ihmal edildiğini, bu olumsuz tablonun 2003 yılından itibaren ‘’geliştirme ve hızlı trenlerin işletilmesi’’ programlarıyla günün teknolojisine uyarlanmaya çalışıldığını belirtti. Birinci Dünya Savaşı ve Kurtuluş Savaşı’nda tek ulaşım sistemi olan TCDD’nin Türk halkıyla adeta bütünleştiğini belirten Köprülü, ‘’Kuruluşumuz, yaklaşık 33 bin çalışanı, 7 bölge müdürlüğü, 7 liman müdürlüğü, 3 adet bağlı ortaklık, 3 tamirat ve travers fabrikası ile Türkiye’nin en büyük kamu kuruluşlarından biri olma özelliğini taşıyor’’ dedi.
Hasan Tahsin Köprülü’nün verdiği bilgiye göre yaklaşık 100 yıl önce yapılan Nusaybin-Gaziantep demiryolundaki raylar yenileniyor.
Bu raylar Alman-İngiliz, traversler de Alman ve Finlandiyalı firmalar tarafından yapılmıştı. Çalışmalar etap etap devam edecek. İlk olarak 60 kilometrelik bir bölümün yenilenmesi hedefleniyor. Şimdilik 27 kilometrelik hat, tamamen Türkiye’de üretilen ray ve traversler ile yenilendi. Gelecek yıl sonuna kadar 140 kilometrelik eski hattı tamamen yenilemiş olacak.
|