Kişisel gelişim uzmanlarından John Holland kendini tanımanın öncelikli bir öneme sahip olduğunu belirtiyor. Yetenek ve ilgilerini bilen insanların doğru tercih yaparak, mutlu bir hayat sürebileceklerini dile getiriyor. 6 insan modelinden söz ederek, kendini tanımak isteyenlere ışık tutmaya çalışıyor. Beraber inceleyelim, bakalım siz kendinizi hangisinin daha iyi tanımladığını düşüneceksiniz.
Gerçekçi
Araçlar, objeler, makineler ya da hayvanlarla çalışmaktan hoşlanırlar.
El, mekanik, tarım veya elektrikle ilgili becerilerini geliştirirler.
İnşâ veya tamirle ilgili işleri tercih ederler.
Gerçekçi (ayakları yere basar) ve pratik olma eğilimindedirler.
Araştırmacı
Biyoloji ve fizik bilimleriyle ilgili faaliyetlerden hoşlanırlar.
Matematik ve bilim becerilerini geliştirirler.
Bilim ve tıp alanındaki işleri tercih ederler.
Meraklı, çalışkan ve bağımsız olma eğilimindedirler.
Sanatçı
Sıradanlıktan uzak, üretici etkinliklerden hoşlanırlar.
Dil, sanat, müzik ve drama becerilerini geliştirirler.
Üretici yeteneklerini kullanabilecekleri işleri tercih ederler.
Üretici ve özgür düşünceli olma eğilimindedirler.
Sosyal
Bilgilendirme, öğretme ve başkalarına yardımı ihtiva eden faaliyetlerden hoşlanırlar.
İnsanlarla birlikte çalışabilme becerilerini geliştirirler
Öğretmenlik, hemşirelik ve danışman lık gibi faaliyetleri içeren meslekleri tercih ederler.
Yardımsever ve arkadaşça olma eğilimindedirler.
Girişimci
Önde olmasına veya başka insanları etkilemesine fırsat veren faaliyetlerden hoşlanırlar.
Liderlik, etkileme ve diğer önemli (insan) becerilerini geliştirirler.
Satış ya da insanları yönetme faaliyetleri ihtiva eden işleri tercih ederler.
Tutkulu, dışa dönük, enerjik ve kendilerine güvenli olma eğilimindedirler
Geleneksel
Bilgileri sıralı ve özenli şekilde düzenleme fırsatı veren faaliyetlerden hoşlanırlar.
Düzen kırtasiye ve matematik becerilerini geliştirme eğilimindedirler
Kayıt tutma, hesaplama, daktilo veya bilgisayar kullanmayıihtiva eden işleri tercih ederler.
Sorumlu, bağımlı ve ayrıntıya dikkat etme eğilimindedirler.
|