İTEO, şehirdeki tüm taksi şoförlerine, işleri sırasında karşılaştıkları zorlukları kolay atlatabilmeleri için psikoloji eğitimi verecek.
İstanbul Taksiciler Esnaf Odasının (İTEO) 18 Aralık'ta başlayacak akademik destekli programında, uzun süre trafikte kalarak yoğun stres yaşayan taksicilere verilecek eğitimle, taksicilerin yıpranmalarının azaltılması hedefleniyor.
PSİKOLOJİK DESTEK
Ayrıca program kapsamında taksicilere, alkollü ve psikolojik sorunları olan müşterilerine karşı nasıl davranmaları gerektiği ve buna benzer sorunların üstesinden nasıl gelinebileceği, psikologlar tarafından uygulamalı olarak öğretilecek.
İTEO Başkanı Yahya Uğur, konuya ilişkin AA muhabirine yaptığı açıklamada, projenin, "beyefendi taksicilik" anlayışlarının devamı olduğunu belirterek, müşterilerin memnuniyetlerinin kendileri için ne kadar önemliyse, meslektaşlarının sağlıklarının da o kadar önemli olduğunu söyledi.
MÜŞTERİYLE SORUN YAŞAMAMA YÖNTEMLERİ ANLATILACAK
Programın, psikologlar eşliğinde sahneye konulacak bir gösteri şeklinde sunulacağını ifade eden Uğur, "Sahnede temsili olarak taksici ve bazı müşterileri yer alacak. Burada meslektaşlarımız bazen karşılaştıkları sorunların üstesinden nasıl gelebilecekleri psikologların desteğiyle öğretilecek. Örneğin, bir alkollü yolcu alan taksiciye, bu müşterisiyle sorun yaşamadan nasıl kurtulabileceği öğretilecek. Bu program temsili bir gösteri olacağı için meslektaşlarımız hem eğlenecek hem de hayatlarını kolaylaştıracak bazı pratik bilgiler edinecek" diye konuştu.
YILBAŞI ÖNCESİ EĞİTİM VERİLMELİ
Özellikle yaklaşan yılbaşı öncesi taksicilerin bu eğitimi almasını istediklerini anlatan Uğur, bu eğitimin taksiciler için oldukça önemli olduğunu vurguladı. Uğur, çok uzun süre trafikte kalan meslektaşlarının yoğun stres altında kaldığını dile getirerek, şöyle devam etti: "Taksiciler zaten zor şartlarda çalışıyor. Bir de bazı sorunlu müşteriler aldıklarında zorlukları katlanıyor. Hayatlarını olumsuz etkiliyor. Biz arkadaşlarımızın iş hayatlarında mutlu olmalarını istiyoruz. Taksici mutlu olacak ki müşterisini de mutlu etsin. Temel amacımız bu. Bu nedenle bu eğitim bizim için çok önemli. Çünkü, genelde müşteri şikayetleri ön plana alınır. Oysa taksicilerin de karşılaştığı bazı müşteriler, hakikaten onlara büyük sıkıntılar yaşatıyor. Yoğun stres altında kalan taksici, içerisinde biriken bu sıkıntıyı bazen normal bir müşterisine yansıtabiliyor. İşte biz bunun önüne geçmek istiyoruz. Taksici, bu sıkıntıyı ne başka bir müşterisine yansıtsın, ne de evine taşısın. Zaten çok yıpratıcı ve ağır bir iş yapıyorlar. Bu yükleri ne kadar hafifletirlerse hem hayatları hem de işleri kolaylaşır."
"TAKSİCİLERE YÖNELİK ŞİKAYETLER AZALDI"
Göreve geldiği günden beri, taksiciliğin kalitesini ve itibarını yükseltmek için çalıştığına işaret eden Uğur, bu amaçla birçok projeyi hayata geçirdiklerini aktardı.
Uğur, taksicilikte kalitenin yükseltilebilmesi için bazı şeylerin değişmesi gerektiğine inandığını dile getirerek, şöyle devam etti: "Bu nedenle bunları değiştirmeye çalışıyoruz. Örneğin, göreve geldiğimizde baktık ki turistik yerlerde çalışan arkadaşlarımız içerisinde dil bilen, yok denecek kadar az. Eğer işiniz turistse ve dil bilmiyorsanız sorun yaşamanız kaçınılmaz. Bu nedenle buralarda çalışan arkadaşlarımıza dil eğitimi verdik. Şu anda hem işlerini daha kaliteli yapıyorlar hem de daha az sıkıntı yaşıyorlar. Ayrıca öfke kontrolü dersleri verdirdik meslektaşlarımıza. Buna benzer birçok eğitim projesini hayata geçirdik. Böylece taksiciler şu anda daha sağlıklı bir psikolojiyle müşterilerine hizmet verebiliyor."
ŞİKAYETLER ALT DÜZEYLERE ÇEKİLECEK
Tüm bunları tamamen iş kalitesi için yaptıklarını aktaran Uğur, bu yönde yaptıkları çalışmalarla taksicilere yönelik şikayetleri çok alt düzeylere çektiklerini anlattı. Yahya Uğur, artık taksicilere daha fazla güvenildiğini belirterek, müşterilerinin memnun olduğunu gören taksicilerin de mutlu olduğunu söyledi.