Karayolları Genel Müdürlüğünce, son 12 yıl içinde çeşitli sebeplerden dolayı kazaların sık yaşandığı, "kaza kara noktaları" olarak tanımlanan bin 287 noktada iyileştirme çalışması yapıldı.
Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğu altında bugün itibarıyla 2 bin 289 kilometre otoyol, 31 bin 204 kilometre devlet yolu ve 33 bin 50 kilometre il yolu olmak üzere toplam 66 bin 543 kilometrelik yol ağı bulunuyor. Bu yolların 43 bin 721 kilometresi sathi kaplama, 19 bin 365 kilometresi bitümlü sıcak karışım kaplamadan oluşuyor.
En önemli amaçlarından biri trafik güvenliğini sağlamak olan bölünmüş yol çalışmalarında ise 24 bin 280 kilometreye ulaşılarak, 75 kentin birbiriyle bağlantısı sağlandı, trafik kazaları azaldı, yollarda güvenli ve konforlu ulaşım ihtiyacını karşılama konusunda çok önemli aşamalar kaydedildi.
2016'da 130 kaza kara noktası iyileştirilecek
Son yıllarda, karayolları üzerindeki seyahat süresinin artması, teknolojideki hızlı değişim, motorlu taşıtların gücündeki ve hızındaki artış, trafik kazaları sayısında da artışa neden oldu. Bu durum, beraberinde "kaza kara noktası" kavramını ortaya çıkardı.
Karayolları Genel Müdürlüğünce özel önem verilen kaza kara noktaları ve kaza potansiyeli yüksek kesimlerin iyileştirilmesine yönelik çalışmalar kapsamında 2003-2015 arasında bin 287 kaza kara noktası ve kaza potansiyeli yüksek kesimde iyileştirme çalışması ve 57 hemzemin geçitte otomatik bariyer yapıldı.
Bu yıl ise trafik güvenliği çalışmaları kapsamında 130 kaza kara noktası ile 307 sinyalize kavşağın iyileştirilmesi, 31,6 milyon metrekare yatay ve 185 bin metrekare düşey işaretleme ile 3 bin 90 kilometrelik otoyola korkuluk yapımı gerçekleştirilmesi hedeflendi.
Kazalardaki can kaybı yüzde 62 azaldı
Trafikteki taşıt sayısı 8,9 milyondan 20,1 milyona çıkarken 100 milyon taşıt-kilometreye düşen can kaybı yüzde 62 azalarak 5,72’den 2,17’ye geriledi.
Bölünmüş yolların ekonomiye olan faydası ise yıllık 16,2 milyar lirayı buldu.
AA