"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

İstanbul'a sürücüsüz metro

03 Haziran 2017, Cumartesi 09:40
Büyükşehir Belediyesi tarafından Hacıosman-Yenikapı Metro hattında kullanılmak üzere toplam 68 adet yeni metro araçlarından 8'i düzenlenen törenle metro raylarına indirdi

Yeni metro araçları raylarla buluştu

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından Hacıosman-Yenikapı Metro hattında kullanılmak üzere toplam 68 adet yeni metro araçlarından 8'i düzenlenen törenle metro raylarına indirdi. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş burada yaptığı konuşmada sürücülü ve tam otomatik sürücüsüz olarak kullanılabilecek yüzde 42'si yerli olan araçların tamamının test sürüşlerinin tamamlanmasıyla Aralık ayından itibaren faaliyete geçmesinin planlandığını söyledi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından Hacıosman-Yenikapı Metro hattında kullanılmak üzere sürücüsüz de kullanılabilen 68 adet metro aracının raylara indirilme töreni Seyrantepe Metro İstasyon alanında gerçekleştirildi.

TOPBAŞ, "YENİ METRO VAGONLARIYLA BİRLİKTE TAŞIMA KAPASİTESİ YÜZDE 30 ARTACAK"

Törene katılan İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kadir Topbaş yeni devreye girecek metro araçlarıyla vagon sayısının 160'a ulaşacağını belirterek, "Bugün burada bulunduğumuz bu 68 vagonumuz şuanda hatta bulunan 92 vagona ilave olarak devreye girecek ve böylece vagon sayısı 160'a ulaşacak. 160 vagon bu sistemde çalışırken, yüzde 30 daha fazla yolcu taşıyabilecek. İstersek daha da fazla artırılabilir. Vagon aralığı daha da düşürülerek bu sayıyı daha çok çıkartabiliriz" dedi.

"YENİ VAGONLAR İNSANSIZ ÇALIŞACAK"

Yeni vagonların çok ileri teknolojiye sahip olduğunu belirten Topbaş, vagonların sürücüsüz de çalışacağını söyledi. Vagonların yüzde 42'sinin yerli olduğunu belirten Topbaş "Bu vagonların özellikleri var. İnsansız bir sistem olarak çalışacak. Yani sürücüsü yok sistem tamamen kendi elektronik bir yazılımla depo alanlarında gidebilecek, devreye girebilecek ve sistem çalışacak. Bu araçlarda özellikle yerli üretimi önemsediğimiz için yüzde 42'si yerli olduğunu ifade edebiliriz. Gelecekte bu daha da artacak" dedi.

"ARALIK 2017'DE TAMAMLANACAK"

Vagonların maliyetinin 77.5 milyon Euro olduğunu ifade eden Topbaş, Yeni vagonların 2017 Aralık ayında faaliyete geçmesinin planlandığını söyledi. Topbaş şöyle konuştu:

"Şu andaki bu 68 vagonun bize maliyeti 77 buçuk milyon Euro artı KDV. Böylece Hacıosman'da Yenikapı'ya kadar ve Seyrantepe'ye kadar mekanik ve sistematik olarak çok daha rahat çalışacak ve İstanbullulara hizmet üretecek. Teslimatlarda şuanda başlangıcını yapıyoruz. 2017 yılında inşallah Aralık ayında hepsi tamamlanmış olacak. Böylece 160 tane vagon bu sistemde çalışacak. Böylece 450 bin insan günde burayı kullanmış olabilecek."

"FREN YAPTIĞI ZAMAN ELEKTRİK DE ÜRETEBİLECEK"

Yeni metro vagonlarının özelliklerinden de bahseden Topbaş, "Fren yaptığı zaman elektrik üretiyor ve diğer firen sistemlerindeki elektrik kullanımındaki enerji ünitesini buradan destekliyor. Titreşim ve ses minimize edilmiş durumda artık içindeki yolcu konforu oldukça yüksek böylece insanlar bu metro hattını kullanırken kitabını okuyabilir sessizce. Arzu ettiğimiz şu İstanbul'da 2019'da 6-7 milyon insanın rahatlıkla metro kullanabileceği bir sistemi oluşturmak" dedi.

"METRO SİSTEMLERİMİZ DİĞER ÜLKELERDEN DAHA TEKNOLOJİK"

Türkiye'deki metro sisteminin diğer ülkelerden daha ileri olduğunu söyleyen Topbaş "Bütün metro sistemlerimiz çok yeni. Şu anda bizim teknolojilerimiz ne New York'ta ne Londra'da ne Berlin'de ne de Tokyo'da bu ileri teknoloji yok. Bizim buradaki kullandığımız teknoloji vagon kalitesi yenilikleri çok daha ileri. Zaten istasyonlarımız da onlardan çok daha farklı. Çünkü onlar yüz yıl önce yaptılar, 150 yıl önce yaptılar onların sistemi eskidi. Ama biz o zamanki teknolojiden değil bugünkü teknolojiden yaptığımız için en moderni bu şehre yakışır diyoruz" dedi.

TOPBAŞ, TELSİZLE YENİ VAGONLARIN METRO ALANINA İNDİRİLME TALİMATINI VERDİ

Konuşmaların ardından Kadir Topbaş, elinde bulunan telsizle yeni vagonların metro rayına indirilme talimatını verdi. Topbaş daha sonra metro alanına inerek yeni metro vagonlarını yakından inceledi. Yetkililerden bilgi alan Topbaş, daha sonra vatman koltuğuna oturarak basın mensuplarına poz verdi.

ÇALIŞANLARLA BİRLİKTE İFTAR YAPTI

Sahur vaktinin yaklaşması üzerine Topbaş, alanda kurulan sofrada çalışanlarla birlikte iftar yaptıktan sonra alandan ayrıldı.

DHA

Etiketler: ibb, metro, kadir topbaş
Okunma Sayısı: 2469
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı