Doğal güzellikleri, jeotermal kaynakları ve kestane ağaçlarıyla meşhur, Kütahya'nın Simav ilçesinde atık pil toplama kampanyası başlatıldı.
Özel Bahar Koleji öncülüğündeki kampanyayla atık pillerin insanlara, çevreye ve doğal yaşama zarar vermeden toplanması, geri dönüşüme kazandırılması amaçlanıyor.
Okulun öğrencileri, altı 150 kg. dolayında atık pil topladı. Yaşları küçük, ufukları büyük öğrenciler, öğretmenlerinin yeni sezonun başlamasıyla birlikte başlattığı kampanyaya da tam destek verdi. Büyüklerinin çevreye rastgele attığı pilleri, sokakların yanısıra okulun çevresinden de çevre dostları, sergiledikleri performansla okullarının ilçenin en çevreci okulu unvanına kavuşmasını sağladı.
Kampanya hakkında bilgi veren Özel Bahar Koleji Müdürü Ahmet Tekiş, pilleri ayrıştırmanın çevre ve insan sağlığı için önemine dikkat çekerek, ilçe genelinde atık pillerin yerinde toplanması ve ayrıştırılması için çalışmaları titizlikle yürüteceklerini söyledi. Müdür Tekiş, “Öğrencilerimizin çevre duyarlılığını arttırmak, çevreye dost birer birey olarak kazandırmayı planladığımız bir organizasyondur. Buna velilerimizin ve öğrencilerimizin katkısı bizi çok mutlu ediyor. Öğrencilerimizin çevre dostu birey olarak yetişecek olmaları, gelecek adına bizleri ümitlendiren bir projedir. Öğrencilerimize, velilerimize bu duyarlılıklarından dolayı teşekkür ediyorum.” dedi. Toplanan atık pillerin okul içinde bir yerde muhafaza edildiğini anlatan Tekiş, kampanyanın sonunda ilgili birimlere teslim edilerek ekonomiye kazandırılacağını ve en çok atık pil toplayan öğrencinin ödüllendirileceğini bildirdi.
Okulun en çok pil toplayan öğrencisi Hüma Cengiz ile birlikte kampanyaya destek olduklarını belirten velilerinden Halil Cengiz ise, “Bu atık pil kampanyasında öğretmenlerimiz çocukları nasıl bilinçlendirmişlerse, bunu öğretmişlerse biz de, aileler de çocuklarla beraber pil toplamaya başladık. Benim işyerim elektronik üzerine. Günde birkaç tane öğrenci, 'Atık pil var mı?' diye sormaya geliyor. Bu da öğrencilerimizin bilinçlendiğini gösteriyor.” dedi.