"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

İşini yapıp, lider oluyor

11 Temmuz 2016, Pazartesi
Yeni Mitsubishi L200 4x4 AT...

Pick-up olarak ne yapmasını isterseniz, o vazifelerini eksiksiz olarak yapıyor. Yıl sonunda liderliği kapıp gidiyor. Yani L200 tam bir görev adamı.

İlk kez 1992’de satışa sunulan, pick-up pazarının efsanesi  Mitsubishi L200, yeni motor ve şanzımanı, güçlendirilen gövdesi, konfor ve güvenlik öncelikli donanımlarıyla yeniden karşımızda. Aracın 5. neslinde de rakiplerinden önde olacak olması sürpriz olarak gözükmüyor. Çünkü, 2015 yılını 3897 adetlik satışla tamamlayarak lider oldu. Öyle ki, L200, son 3 yılda üst üste olmak üzere 12 ılda 7 kez pazar liderliğini elinden bırakmadı. Kısacası bu haftaki test misafirimiz Mitsubishi L200 4x4 Otomatik şanzımanlı Blizzard versiyonu... Bu arada, L200’ün 3 farklı donanımı ve 5 farklı versiyonu mevcut. Ki, isimleri  onun dayanıklı, güçlü ve sert yapısına dair ipuçları veriyor; storm, tornado ve blizzard. 

DIŞTAN İÇE 

L200’ün tasarımı yeni yüzüyle eskiye göre daha  sportif ve heybetli görünüyor. Rakiplerine göre daha sade bir dış tasarıma sahip olan L200, kendisini iç mekânda gösteriyor. İç mekâna adım attığınızda fazlasıyla iyi bir konfor sizi karşılıyor. Anahtarsız çalıştırma sistemi, ısıtmalı ve elektrik kumandalı sürücü koltuğu, deri koltuklar, açısı ve yüksekliği ayarlanabilen deri direksiyon, çift bölgeli tam otomatik klima bunların arasında yerini almış. Diğer bir ifadeyle, L200’de olduğu gibi, pick-up sınıfı artık sadece ticari araç isteyenlere değil, otomobil sevenlere de hitap ediyor. Yumuşak direksiyon sistemi, bu uzunlukta ve ağırlıktaki bir aracı rahat bir şekilde kullanmanızı sağlıyor. Bir diğer göze çarpan avantaj da şerit takip yardımcısı ki, bu sınıfta görmeye alışık olmadığımız donanıma sahip olması.

Araçta aktif denge ve çekiş kontrolü, fren destek sistemi, fren öncelik sistemi, elektronik fren gücü dağılım sistemi, ABS ve acil duruş sinyali zaten mevcuttu. Buna ek olarak şerit takip uyarı sistemi, yokuş kalkış desteği ve HID farlarla güvenlik daha da ön plana alındığını ip uçları... Bu arada donanım seviyelerinde 7 hava yastığı standart olduğunu da ekleyelim. Küçük eşyalar için vites önünde ve arkasında yeterli alan mevcut. Kapı içleri, torpido ve kolçakta da eşyalarınız için yine bolca alan olduğunu belirtelim. L200’de eskiye oranla baş ve diz mesafesi arttırılmış. Bu yüzden arka kısımda oturanlar sevinebilirler! Ayrıca arkadakilerin oturma pozisyonunun yine biraz daha yüksekte olduğunu söyleyelim. Kısacası L200’de bu donanımla daha fazla konfor sunularak sürüş rahatlığı ileriye taşınmış. 

MOTOR VE PERFORMANS

Test aracımızın kaputunun altında Mivec ve dizel özelliklerinin bulunlduğu 2.4 litrelik, 181 HP güç ve 430 Nm tork üreten güçlü bir motor var. 5 ileri otomatik vitesi sahip aracın vitesi direksiyondaki kulakçıklardan manuel olarak kullanılabiliyor. 

2,4 litrelik dizel motor biraz gürültülü ve sarsıntılı olarak çalışmaya başlasa da, ayağınız gaz pedalına yaklaştırdığınızda hızlanma isteğini hemen fark ediyorsunuz. Yani araç motor, gaz tepkilerine hızlı cevap verirken, 5 ileri vitesli otomatik şanzıman da elinden geldiğince buna eşlik ederek atak bir yapı ortaya koyduğunu gözlemleyebiliyorsunuz. Asfalt yolda oldukça konforlu olan aracımızda 10 lt/100 km’lik ortalama bir değer yakaladığımızı belirtelim. Tabiî ki bu değer sakin bir kullanıma ait değil, altını çizelim! Otomatik şanzıman ile sunulan Super aktarma sisteminin yönetimi oldukça pratik. Dairesel bir kumanda ile 2H, 4H, 4HLc, 4LLc seçenekleri tercih edilebiliyor. 2H ile sadece arkadan itişle ilerleyen L200 haliyle daha ekonomik olabiliyor. 4H konumunu kaygan yol şartlarına uygun, daha güvenli ilerlemeye katkı sağlıyor. 4HLc kayalık ve bozuk yüzeylerde kullanımı kolaylaştırıyor. 4LLc ile, aslında L200’ün gerçek yetenekleri ortaya çıkıyor. Dik yokuşlar, kum, çamur ve kar gibi düşük hızda ilerlenebilen zorlu şartlar tam da bu modun işi...

Süspansiyon ile ilgili olarak zorlu şartlarda daha konforlu olduğunu belirtirken, düz yolda biraz sert olduğundan rahatsız ettiğini söylemek gerek. Ki, öyle de olması gerekiyor:))

L200, 154 ve 181 HP’lik motor seçenekleriyle sunuluyor. 181 HP’lik olan motorda sadece 4x4 aktarma ve otomatik şanzıman ikilisi mevcut. Sadece manuel şanzıman ile satılan diğer seçeneklerde ise 4x2 ya da 4x4 aktarma tercihi yapabiliyorsunuz. 

Bu arada, L200’ün rakiplerine nazaran 5 yıl/100 bin km garanti sunduğunu da es geçmeyelim.

NETİCE 

Mitsubishi L200 tam anlamıyla bir görev adamı pozisyonuna devam ediyor. Pick-up olarak ne yapmasını isterseniz, o vazifesini eksiksiz olarak yapıyor. Yıl sonuna geldiğinde de rakiplerinin önüne geçip liderliği kapıp, gidiyor. Pick-up meraklılarının yeni L200 ile bir test sürüşü yapmalarını şiddetle tavsiye ederim.

TEST SÜRÜŞÜ: RECEP BOZDAĞ

Etiketler: mitsubishi l200
Okunma Sayısı: 3334
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı