Eğitim-Sen, 7 bölge 40 ilde gerçekleştirdikleri ankete katılan öğretmenlerin yüzde 42’sinin kendisini mutlu hissetmediğini açıkladı.
Ankete katılanlar, ‘Ülkenin ve eğitimin içinde bulunduğu koşulları göz önüne aldığınızda geleceğe güvenle bakabiliyor musunuz?’ sorusuna ise yüzde 90,6 ile ‘hayır’ cevabını verdi.
Eğitim-Sen ‘Öğretmenlerin Çalışma Koşulları ve Sorunlara Bakışı Araştırması’ anketinin sonucunu genel merkez binasında açıkladı. Basın açıklamasını yapan Eğitim-Sen Genel Başkanı Kamuran Karaca, araştırmanın 9-20 Kasım tarihleri arasında Türkiye çapında 7 bölge ve 40 ilde gerçekleştiğini söyledi. Hemen hemen tüm okul türleri ve 26 branştan 4 bin 952 öğretmenin ankete katıldığını kaydeden Karaca, katılan öğretmenlerin yüzde 47’sinin erkek, yüzde 53’ü’nün kadınlardan oluştuğunu kaydetti.
Karaca, “Araştırmaya katılanların hizmet yılına bakıldığında yüzde 50,8, 16 yıl ve üzeri, yüzde 21,6’sı 9 -15 yıl arası, yüzde 15,1’i 4-8 yıl arası, yüzde 12,5’i ise 1 -3 yıl arası olarak görülmektedir. Hizmet itibariyle incelendiğinde katılanların yüzde 50,8’inin 16 yıl ve üzeri kıdeme sahip olduğu görülüyor. Bu oran öğretmenlerin mesleki yaşantısı açısından AKP iktidarı öncesini de yaşamaları karşılaştırma yapmaları yönünde olumlu olarak anketimize yansımıştır.” ifadelerini kullandı.
Öğretmenlerin mesleklerini yaparken kendilerini huzurlu hissedip hissetmedikleriyle ilgili soruya, katılımcıların yüzde 58’inin mutlu hissettiğini, yüzde 42’sinin ise mutlu ve huzurlu hissetmediğini ifade etti. Karaca, ‘neden mutsuz hissediyorsunuz’ diye bir soru yönlendirdiklerinde katılımcıların, 'ekonomik şartların yetersizliği, fiziki koşuların zorluğu, mesleki saygınlığın zedelenmesi’ cevabını verdiklerini söyledi.
Karaca, araştırma sonuçları ile ilgili şu bilgileri aktardı: “1359 katılımcı siyasi kadrolaşma ve artan baskılardan şikayet etmiş. 1243 öğretmen eğitim politikalarının sürekli değişmesi öğretmen meslek hayatında bizi en çok rahatsız eden sorunlar başlığında yanıtlarını vermiş görünüyor. Katılımcıların 3’te biri maddi koşulların yetersizliği ile meslek saygınlığının olmaması yanıtlarını birbirine yakın olarak vermiş. Bu şıklara ek olarak öğretmenler, eğitim politikasının sürekli değişmesi, ‘iş güvencesinin kaldırılacağına ilişkin tartışmalardan endişe duyuyorum, kurumlarda mobbing uygulanıyor, çağın gerisinde kalan eğitim sistemi, çeşitli toplumsal olayların verdiği moral bozukluğu, meslek liselerine gereken önemin verilmemesi, öğretmen görüşlerinin dikkate alınmaması, koşulların her bölgede aynı olmaması, yöneticilerin eğitim emekçilerine karşı tarafsız olmaması, anadilinde eğitimin olmaması, ülkedeki savaş ortamı’ gibi cevapların verildiğine tanık oluyoruz.”