Murat Ülker’in Fortune Türkiye’de yer alan röportajında dido çikolatasının reklamını reddettiğini söyledi. İşte o reklamın veto nedeni
Ülker markası ile tanınan Yıldız Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, şirkette kendi konumunu açıklarken 'baş mesul' ifadesi kullanıyor. “Aslında yaptığım patronluk değil,‘baş mesul’ olarak sorumluluk almak." diyen Ülker, bu durumu şu örnekle izah ediyor: "Benim mesela ürünlerle ilgili reklam kampanyalarını ve ürünle ilgili her türlü kararı veto etme hakkım var. Bunun da süresi var: 48 saat. Hakkımı kullanmasam, yanıyor. En son çikolata ile yıkanan adam olduğu için Dido reklamını veto ettim.”
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, United Biscuits (UB) ile Türkiye tarihindeki en önemli satın almayı hayata geçirdi ve şirketini alanında dünya üçüncülüğüne taşıdı. Bütün bunlar Murat Ülker’e Fortune Türkiye’nin Aralık sayısında yayınlanan '2014-Yılın İş İnsanları' listesinde birinciliği getirdi. Ülker, dergiye verdiği mülakatta; sağlık, seyahat, hobiler, aile, ve Ülker markasının kurucusu Sabri Ülker’in hayata dair fikirlerini anlattı. Kendisini şirketin 'baş mesulü' olarak tanımlayan Ülker, bu çerçevede reklamlarda veto hakkı olduğunu söyledi ve Dido için yapılan bir reklamı veto gerekçesini şöyle açıkladı:
"Reklam ajansımız Dido ile ilgili bir reklam çalışması yaptı. Dido’nun yoğun çikolatalı olduğunu anlatmak istemişler. Bunun için de bir araba yıkama istasyonunda adam yıkama yerine giriyor ve çikolata ile yıkanıyor. Seyrettim ve böyle bir reklama izin veremeyeceğimi söyledim. Çünkü nimet olan bir şeyi reklamda böyle kullanamazsınız. Veto yedi.”(Cihan)