Rossiya Segodnya Uluslararası Haber Ajansı Genel Yayın Yönetmen Yardımcısı Natalya Loseva, geleceğin gazeteciliğinin sanal ve arttırılmış gerçeklikle yapılacağını belirtti.
Yeditepe Üniversitesi’nden yapılan açıklamaya göre, Sputnik’in bağlı olduğu Rossiya Segodnya Uluslararası Haber Ajansı Genel Yayın Yönetmen Yardımcısı Loseva, Güzel Sanatlar Fakültesi konferans Salonu’nda, “Teknoloji, Haberciliği Nasıl Değiştiriyor?” konulu bir konferans verdi. Loseva, hedef kitlenin ilgisini yakalama ve okuru, dinleyiciyi haberin parçası haline getirmenin yeni yöntemlerinin, sanal gerçeklik (VR) ve arttırılmış gerçeklik (AR) uygulamaları olduğunu aktardı. Geleceğin gazeteciliğinin sanal ve arttırılmış gerçeklikle yapılacağını kaydeden Loseva, sanal ve arttırılmış gerçekliğin eğlenceli olmasının yanı sıra ürkütücü taraflarının da olabileceğinin altını çizdi.
Konsantrasyonu arttırıyor
Katılımcıların soruları da cevaplayan Loseva, “İyi taraf şu olacak: Daha ilginç ve etkileyici hikâyeleri daha iyi anlatabileceğiz. Şu anda dinleyici izleyici tarafında en büyük sorunumuz dikkati üzerimize toplamak. Modern dinleyici kitlesi başlıkları okuyor ve kısa mesajlar alabiliyor. Ama bu yeni gazetecilik yöntemleri insanların daha uzun süre konsantre olmasını sağlıyor ve bundan biraz daha duygusal bir tepki alabiliyoruz. Diğer yandan dinleyicinin güvenini kazanıyoruz.” ifadelerini kullandı. Loseva, sanal gerçeklik konusunun dünyanın diğer yayın kuruluşlarında da, aktif bir şekilde tartışıldığını hatırlatarak, yayın kuruluşlarının “arttırılmış ve sanal gerçekliğin suistimal edilmemesi, şiddetin yakından gösterilmemesi, eğer bilgi eksikliği varsa bazı ayrıntıların verilmemesi gerektiği” konusunda hemfikir olduğunu bildirdi.
Medya da kazançlı çıkacak
Sanal ve arttırılmış gerçekliğin gazetecilikte kullanılması gerektiğini, ancak bazı haberlerde kullanmanın uygun olup olmadığının iyi düşünülmesi gerektiğini vurgulayan Loseva, şu değerlendirmelerde bulundu: “Küçük bir çocuk, tarih-coğrafya gibi zorunlu disiplinleri görüyor ve akşamları da sanal ortamda oyun oynuyorsa onun için çok alışılageldik bir format haline geliyor. Şunu da anlıyoruz eğlence sektörünün etkisi altındaki dinleyici ve izleyici kitlesi giderek daha çok bu yöntemi tercih etmeye başladı. Biz de onlara bir şeyler sunmak zorundayız. Ve sonuç olarak bu formatta yayın yapacak olan medya da kazançlı çıkacak.”
AA