Tamamlandığında yıllık 200 milyon yolcu kapasitesiyle hizmet verecek olan 3'ncü havalimanının iki pisti ile 90 milyon yolcu kapasiteli olan ilk bölümünün 2018 yılı Şubat ayında açılacağı bildirildi.
3'ncü havalimanının inşaatını yüklenen ve bittikten sonra da işletmesini yapacak olan İGA (İstanbul Grand Airport) CEO’su Yusuf Akçayoğlu dün inşaat sahasında yaptığı tanıtım toplantısında, yapılan işin mega değil süper mega bir iş olduğunu vurgulayarak şöyle konuştu:
“Tüm kredi anlaşmalarımızı imzaladık. Hala bu proje için yatırım yapmak amacıyla birçok kurum kapımızı çalıyor. Artık paramız cebimizde. Şimdi bize işi bitirmek kalıyor. Daha önce ilk fazı 2018 Ekim ayında bitireceğimizi bildirmiştik. Şimdi inşaatı hızlandırdık ve bu tarihi geriye çektik ve inşallah 90 milyon yolcu kapasiteli ana yolcu terminal binasını, bir adet hava trafik kontrol kulesini, 2 adet 60 metre genişliğinde birisi 3,75 km diğeri de 4,1 km olan pistleri, hangar, kargo, catering ve yer hizmetleri gibi tüm destek tesislerini, 18 bin araçlık otoparkı olan Faz-1 A’yı 2018 yılının şubat ayında hizmete açacağız.”
UZAY ÇATI İSKELELERİN ÜZERİNDE
76,5 milyon metrekare dev bir alana sahip olan 3. havalimanının detayları hakkında bilgi veren Yusuf Akçayoğlu bir gazetecinin çatı sistemine ilişkin sorusu üzerine, “Uzay çatı sadece iskelelerin üzerinde olacak ama ana terminalde sahada gösterdiğim yerde normal konvansiyonel çatı olacak” dedi.
Akçayoğlu, planlanan inşaat hızı konusundaki bir soru üzerine, “Bu tip mega projelerde normalde aylık imalat fiziksel gerçekleşme dediğimiz, tamamen yerine konmasının bitmesi oranı yüzde 3 veya 3,5’tur. Biz burada yüzde 5’leri yakalayarak gideceğiz.
Yusuf Akçayoğlu inşaatın denetimi konusunda sorulan bir soru üzerine şöyle konuştu:
”Denetim yapan şuanda yabancı iki firma var, kazı-dolgu işlerimizi denetleyen. full time işin başındalar. Biz o konuda biliyorsunuz buranın da işletmecisi olacağız, bu riske giremeyiz. Yani denetimi özellikle dolgu ve diğer toprak işleri olsun, çelik çatıda olsun ismini vereyim Veritas şirketi. Özel ehemmiyet gösteriyoruz. Dizaynda da bunları yapıyoruz. Tasarım yapılıyor ondan sonra bir üçüncü göz denetliyor, ondan sonra imalata geçiyoruz. Bunu yapmak zorundayız. İşletme için şu anda yapılanmayı İGA olarak düşünüyoruz. Şu an için herhangi bir firma düşünülmüş değil.”
Yusuf Akçayoğlu "İnşaatın şu andaki durumu nedir? Yüzde kaçı bitti?" sorusuna ise “Kaynak aktarımına bakarsak yüzde 20’lerdeyiz. Fiziksel olarak olarak yüzde 10’dayız ama baharla birlikte yüzde 5 en az artsın diye çalışacağız. Bütün hedefimiz o. Planlamamızda da onu gösteriyor. Bir sıkıntı yaşayacağımız görünmüyor inşallah" cevabını verdi.
HABOM’DAN DAHA BÜYÜK TEKNİK
İnşaat hakkında bazı rakamlar da veren CEO Akçayoğlu, “Sahada halen 1704 kamyon, 182 ekskavator , 50 grayder, 121 silindir, 84 dozer ile birlikte mimar, mühendis, idari ve işçi olarak toplam 12 bin kişi çalışıyor. Bazı işçilerimiz özellikle kamyon şoförleri yabancı. Mesela 300 Vietnamlı, 300 Pakistanlı şoför var. Terminale 7 giriş olacak. THY’nin isteğine göre yüzde 75’i THY hizmetine sunulacak. Ancak bu rakam kesin değil. İçerde oteller, kafeler CİP salonları hizmet verecek. Genel havacılık ikinci bölümden sonra yapılacak. Teknik olarak HABOM’dan daha büyük bir bölge yapılacak. Uçakların slot sıkıntısı olmayacak, denizden de lojistik ikmal yapılacak. Duty Free ihalesini ünlü Alman firması Heinemann kazandı. Onlar bile Almanya’daki merkezlerini buraya almayı düşünüyorlar” dedi.
ULAŞIMDA ÖNCELİK METRO
Yusuf Akçayoğlu, havalimanına ulaşımın çok önemli olduğunu belirterek metro hatlarının önemli olduğu söyledi. Edinilen bilgiye göre ulaşım için Gayrettepe- Yeni Havalimanı Metro Hattı, D-20yeni karayolu bağlantısı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi bağlantısı, Hızlı Tren bağlantısı, Üç katlı Büyük İstanbul Tünel Projesi ile Anadolu Yakası bağlantısı ile gerçekleşecek.
DHA