Asansör üreticisi İsmail Durmuş, birlikte hareket edemeyen yerli asansör firmalarının, yabancı firmalarla rekabet edemediğini söyledi.
Türkiye genelinde ihtiyacın çok üzerinde asansör firması olduğunu belirten Durmuş, “Güç birliği yaparak marka asansörler üretmeliyiz. Ancak ortaklık kültürümüzün yetersiz olması nedeniyle bunu başaramıyoruz.” dedi.
Asansör teknolojisinin Türkiye’de yavaş ilerlediğini belirten Durmuş, “Teknolojide gelişmiş ülkelerin en az 20 – 30 yıl gerisinden geliyoruz. Sonucunda da yerli firmalar yüksek binalara asansör kuramıyor. Özellikle 20 katın üstündeki binalara ithal firmalar asansör kuruyor.” dedi.
Marka takıntısının da ithal firmaları tercih sebeplerinden birisi olduğunu belirten Durmuş, “Ancak yerli firmalar da kalitesiz değil. Asansör parçalarını ben de aynı yerden alıyorum ithal olanlar da. Yalnız biz az sayıda aldığımız için parçanın üzerinde yerli marka, ithal firma çok aldığı için kendi markasıyla parça ürettiriyor. Yani sadece etiket değişik oluyor.” açıklamasını yaptı.
Kayseri ve Türkiye genelinde ihtiyacın çok üzerinde asansör firması olduğunu söyleyen Durmuş, “Dünya genelinde 3 bin civarında asansör firması varken bunun bin 200’ü Türkiye’de. Ortalama her ülkeye 8 asansör markası düşüyor. Yeni firmaların açılmasına kontrollü ve ihtiyaç doğrultusunda izin verilmeli. Bütün bunlara bağlı olarak markalaşmamız da zor oluyor. 10 firma bir araya gelsek hem kalitemiz artar, hem rekabet gücümüz. Ortaklık kültürünün olmaması ve herkesin ‘patron ben olayım’ arzusu da marka oluşturmanın önündeki en büyük etkenlerden birisi. Yabancı markalar kazanıyor ve kazandığını da araştırma geliştirmeye harcayabiliyor.” diye konuştu.