Tüketici Derneği Başkanı Ağaoğlu ''Tüketicilerin elektronik eşyalarına çarpma kırılma ve hırsızlığa karşı kasko paketi satın aldığını ancak hasar durumlarında hayal kırıklığı yaşandıklarını'' belirtti.
Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, cep telefonları ve benzer elektronik cihazlara yönelik kasko hizmeti veren firmaların, çeşitli bahanelerle sorumluluklarını yerine getirmemesinin tüketicileri mağdur ettiğini söyledi.
Ağaoğlu, yaptığı açıklamada, tüketicilerin çarpma, kırılma, sıvı teması ve hırsızlığa karşı özellikle cep telefonları için kasko paketleri satın aldığını ancak olası hasar durumlarında hayal kırıklığı yaşadıklarını belirtti.
Kasko şirketleriyle ilgili çok sayıda tüketici şikayeti olduğunu anlatan Ağaoğlu, "Geçtiğimiz yıl haziran ayına kadar bu şikayetleri hakem heyetleri alamıyor, mağdur tüketiciler mahkemelere yönlendiriyordu. Artık sigorta ihtilafları da tüketici kanunu kapsamına alındığından mağdur olan gerçek kişiler başvurularını tüketici hakem heyetlerine bedelsiz olarak yapabiliyorlar" diye konuştu.
Ağaoğlu, vatandaşların cihaz bedelinin yüzde 10'u civarında para ödeyerek kasko güvencesini aldıklarını vurgulayarak şöyle konuştu:
"Cep telefonları ve benzer elektronik cihazlara yönelik kasko hizmeti veren firmalar, 100 başvurudan ancak 45'ini olumlu sonuçlandırarak tüketici mağduriyetine yol açıyor. Bundan dolayı tüketiciler muhakkak poliçelerini dikkatli okusunlar.''
AA