Sabancı Topluluğu’nun e-ticaret platformu kliksa.com’un verilerine göre Ramazan ayında sahur saatlerinde online alışveriş 2 kat arttı.
Bu dönemde en çok ürün satın alınan iller İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli’nin ardından Konya, Adana, Antalya, Mersin, Balıkesir, Manisa, Muğla, Hatay ve Gaziantep oldu.
Ramazan ayında gün boyunca en çok akıllı telefon, bebek bezi, oto lastiği, parfüm ve elektrikli süpürge tercih edildi.
kliksa.com Genel Müdürü Nevgül Bilsel Safkan, “Ramazan boyunca iftarın etkisiyle 20:00’den sonra ziyaretçi sayısında ve alınan ürün adedinde doğal olarak gerileme görüldü. Ancak 02:00-05:00 saatlerinde online alışveriş 2 kat arttı. Alınan ürün miktarı bakımından İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli illerinin, tutar anlamında ise İstanbul, Ankara, İzmir’in yanı sıra Adana ve Bursa’nın öne çıktığına tanık olduk. Ortalama ürün fiyatı baz alındığında ise, 3 büyük şehrin sıralamada geride kaldığını, Aksaray, Adana, Bingöl, Batman ve Kars’ın bu illerin önünde yer aldığını gördük.” dedi.
Ramazan ayında kadınlar en çok bebek bezi, akıllı telefon, elektrikli süpürge, parfüm ve tablet bilgisayar satın aldı. Kadınların en çok alışveriş yaptığı iller İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli, Bursa, Antalya, Adana, Balıkesir, Manisa ve Mersin olarak sıralandı. Erkekler en çok akıllı telefon, USB bellek, oto lastiği, parfüm ve televizyona rağbet etti. Erkeklerin en çok alışveriş yaptığı iller ise sırasıyla İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Kocaeli, Konya, Mersin, Adana, Balıkesir, Antalya ve Muğla oldu.