"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Geri sayım devam ediyor: Işıklarını dağcılar takıyor

23 Ağustos 2016, Salı 13:23
İstanbul Boğazı'ndaki üçüncü köprü olan ve açılışı 26 Ağustos'ta yapılacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde kulelerin ve asma halatların led ışıklandırma işlerini 3'ü Antalyalı 11 endüstriyel dağcı yapıyor.

26 Ağustos'ta açılacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ndeki çalışmalar son aşamaya geldi. Üçüncü köprüde 700'ü mühendis 6 bin 500 personel 24 saat esasına göre çalışırken, 322 metre yüksekliğindeki kulelerin ve asma halatların led ışıklandırma işlerini 3'ü Antalyalı 11 endüstriyel dağcı yapıyor.

Endüstriyel Dağçı Heval Kal, köprünün aydınlatma işlemlerinin tamamlandığını, testlerin yapıldığını söyledi. Köprünün kulelerinde çalışmanın heyecan verici olduğunu belirten dağcı Kal, "Yıllardır bu işle uğraşıyorum ama bu heyecanı yaşamak ayrı bir duygu. Muhteşem doğa ve deniz görüntüsü ayaklarımızın altında. Bu işlemler bittikten sonra İstanbul ışıl ışıl yeni gerdanlığına kavuşacak" dedi.

Boğazın eşsiz güzelliğinin tadını çıkarmak isteyenlerin özellikle Beykoz Anadolu Kavağı'ndaki Yoros Kalesi'nden çalışmaları ve manzarayı büyük keyifle izlediğini belirten Kal, İstanbullular'ın, boğazın her iki yakasından da bu muhteşem eserin gece görüntüsünün keyfini çıkarabileceklerini sözlerine ekledi. 

Köprünün ışık tasarımı için yaklaşık 5 milyon dolar harcanacağı tahmin edilirken, köprüde yüzde 40 tasarruflu led aydınlatma sistemi kullanıldı. Yaklaşık 4 bin civarında led armatürün takıldığı köprüde, 16 milyon farklı renkte senkronize ışık oyunları aynı anda uygulamaya konabilecek. 

İşte 'rekortmen köprü'nün özellikleri

Binlerce işçi ve mühendisin 24 saat aralıksız çalıştığı 3'üncü boğaz köprüsü 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2 bin 164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak.

Köprü kulelerinin boyu açısında da köprü yeni bir rekora imza atıyor. Avrupa yakasında Garipçe'deki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metre. Projenin tamamlanmasıyla Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Yeşilköy Havalimanı, Kurtköy Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak. Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. boğaz köprüsü, “Yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştiriliyor.

Okumak için tıklayınız:

http://www.yeniasya.com.tr/yurt-haber/ucuncu-kopru-yu-hic-boyle-gormediniz_388727

DHA

Okunma Sayısı: 2620
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı