Havayolu şirketleri tarafından internet ve çağrı merkezlerinde yapılan ücretler, ilk afişe edildiği bölümde "Her şey dahil bilet ücreti" şeklinde gözükecek.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, havayolu işletmelerinin bilet rezervasyon, pazarlama, reklam, satış işlemlerinde müşterilerin bilet tercihlerini daha bilinçli yapabilmesi amacıyla genelge yayınladı. Buna göre, havayolu bilet ücret detaylarına tam, şeffaf ve sürekli erişiminin sağlanmasına yönelik düzenlemeye gidildi.
Yapılan açıklamada, “Havayolu işletmelerinin internet siteleri ve çağrı merkezlerinden yapılan ücret ilanlarında ilk afişe edildiği bölümde bilet ücreti tüm zorunlu ücretleri de kapsayarak "her şey dahil bilet ücreti" şeklinde açık olarak belirtilecek. Her şey dahil bilet ücretinin detayları (temel ücret, vergi, harç, yakıt, güvenlik, sigorta vb. giderleri) detaylı bir şekilde gösterilecek. Her şey dahil fiyatlar hizmet sınıflarına göre (ekonomi, business vb.) ayrı ayrı verilebilecek. Havayolu işletmeleri tarafından yolcuya özel sunulan, ilave ve/veya seçmeye bağlı hizmetler için alınacak ücretler ilgili satış kanalında açık ve şüpheye yer bırakmayacak biçimde açıklanır veya gösterilecek. Her şey dahil bilet ücreti üzerine ilave ve/veya seçmeye bağlı hizmetler dışında ekleme yapılmaz. Acenteler kanalıyla yapılan işlemlerde acente aracılık bedeli her şey dahil bilet ücretinden ayrı olarak gösterilecek. Havayolu işletmeleri bilet ücretlerinin basılı, görsel ve/veya internet ortamındaki tanıtımlarını her şey dahil bilet ücretini esas alarak yapılacak. Bilet iadeleri, değişiklikler gibi hususlarda açık olarak yeterli bilgi verilecek. Havayolu işletmeleri hizmet altyapılarını yayım tarihinden itibaren 45 gün içerisinde genelgeye uyumlu duruma getirilecek. Genelgeye aykırı durum tespit edildiğinde idari işlem başlatılacak.” denildi.