Dünyanın en yoksul devlet başkanı olarak bilinen eski Uruguay Devlet Başkanı Jose Mujica, kitap tanıtımı için geldiği Türkiye'de temaslarını 1973 model 'Vosvos' olarak bilinen makam aracıyla yapıyor.
Jose Mujica, "İktidar'da Bir Kara Koyun- Saraysız Başkan Jose Mujica" isimli kitabının tanıtımı için Türkiye'ye geldi. Mujica'nın Türkiye'deki temaslarını 1973 model ‘Vosvos’ olarak bilinen araçla yapması dikkat çekti. Mütevaziliği ile örnek bir devlet adamı olarak gösterilen Mujica'ya eşi de eşlik etti.
İstanbul'da katıldığı toplantıda konuşan Mujica, cumhuriyetçi olmayı acılarından öğrendiğini söyledi. Kimse kimseyi ezmesin ve insanlar eşit olsun diye cumhuriyetin geldiğini aktaran Mujica, halkın büyük çoğunluğu gibi yaşamaya alıştığını çünkü buna halkın karar verdiğini dile getirdi.
‘HALKIMIN İYİ YAŞADIĞI GÜN BELKİ BİZ DE İYİ HARCARIZ’
"Çoğunluğunun daha iyi yaşadığı gün belki biz de daha iyi harcarız ve daha iyi yaşarız" diyen Mujica, şunları söyledi:
"Hayatta en güzel şey özgürlüktür. Yoğun bir hayatın büyük bir evi ve hizmetçileri olursa bunlara dikkat etmek için çok zaman harcarım. Bu nedenle de az özgürlüğüm olur.
Benim işlerime dikkat etmesi için başkalarını görevlendirirsem bu sefer de başkalarının vaktini çalmış olurum. Bu nedenle hayata daha hafif olmak bagajsız olmak fakir olmak demek değildir. Daha özgür olmaktır. Dünya siyasetinden çok iyi anlamıyorum çünkü Güney Amerika siyaseti beni delirtmeye yetiyor."
Öte yandan dünyanın en mütevazı devlet adamı olarak ünlenen Mujica'nın İstanbul programı için de son derece mütevazı bir ağırlama yapıldığı İstanbul'daki 5 yıldızlı ultra lüks otellerde değil Taksim'de 3 yıldızlı mütevazı bir otelde konakladığı öğrenildi.
MUJICA'NIN BU NOKTADAKİ ÖRNEK DAVRANIŞLARI BÜYÜK İSLAM ALİMİ BEDİÜZZAMAN SAİD NURSİ'NİN İKTİSAT VE KANAAT HASSASİYETİNİ HATIRLATTI
Dünyanın en yoksul başkanı Mujica da Bediüzzaman gibi 'Sevad-ı azama ittiba edilmeli' diyor
''Halkın çoğunluğu nasıl yaşıyorsa öyle yaşamak gerekiyor, parası olan ve israf eden azınlık gibi değil” ve "Çoğunluğunun daha iyi yaşadığı gün belki biz de daha iyi harcarız ve daha iyi yaşarız" diyen ve halkın büyük çoğunluğu gibi yaşamaya alıştığını belirten Mujica bu yöndeki örnek tutumu ile Büyük İslam Alimi Bediüzzaman Said Nursi'nin; Kur'an-ı Hakim'in hakikatli bir tefsiri olan Risale-i Nur'dan Tarihçe-i Hayat isimli eserde zarûretten fazla kendine masraf yapmaması, iktisat sahibi olması noktasındaki sorular üzerine verdiği cevabı hatırlattı. Şöyle ki;
Maîşetçe neden bu kadar muktesid yaşıyorsun diyenlere cevaben, "Ben sevad-ı azama tabî olmak isterim. Sevad-ı azam ise, bu kadar tedarik edebilir. Ben, ekalliyet-i müsrifeye tabî olmak istemem" demişlerdir.
Sevâd-ı âzam ne demektir?
Sevad-ı Azam’a gelince… Bu kelime gurubu, kelime mânâsı itibariyle “büyük karartı” demektir. Mecazî olarak ise, “yaşayış özellikleri itibariyle ortaklık arz eden büyük insan topluluğu”, uzaktan bakıldığında “tek vücutmuş gibi davranan büyük halk karartısı,” tanıdık bir ifadeyle ise, “milletin kahir ekseriyeti” anlamında kullanılmıştır. Üstad Bediüzzaman’ın lügatinde Sevad-ı Azam, “ekseriyet-i masum”demektir.
Bu anlamda Sevad-ı Azam kavramını ilk kullanan Peygamber Efendimiz’dir. (asm) O, “Aleyküm bi’s-sevâdi’l-âzam!” yani (Size Sevad-ı Azam üzere olmak yakışır!) buyurmuştur. Bu durumda Sevad-ı Azama uymak sünnet-i seniyyedendir.
Üstad da sevâd-ı âzam diyor
Tarihçe-i Hayat'ta Üstad Bediüzzaman Said Nursi'nin zarûretten fazla kendine masraf yapmaması şöyle açıklanıyor:
Maîşetçe neden bu kadar muktesid yaşıyorsun diyenlere cevaben, "Ben sevad-ı azama tabî olmak isterim. Sevad-ı azam ise, bu kadar tedarik edebilir. Ben, ekalliyet-i müsrifeye tabî olmak istemem" demişlerdir.
Sanki yedim demeli
Yine Sözler isimli eserinde Üstad Bediüzzaman, lezzetler çağırdıkça "sanki yedim" dememiz gerektiğini şu veciz ifadelerle ihtar ediyor:
Lezâiz çağırdıkça, "Sanki yedim" demeli. "Sanki yedim" düstur eden, bir mescidi yemedi.
Eskide ekser İslâm filcümle aç değildi. Tenâuma ihtiyâr bir derece var idi.
Şimdi ise ekseri açlığa düştü kaldı. Telezzüze ihtiyâr izn-i şer'î kalmadı.
Sevâd-ı âzam, hem ekseriyet-i mâsumun maîşeti basittir. Tegaddî besâtetiyle onlara tâbi olmak,
Bin kere müreccahtır, ekalliyet-i müsrife, ya bir kısım sefihe tegaddîde tereffüh noktasında benzemek.
BEDİÜZZAMAN'DAN İKTİSAT VE KANAAT ÇAĞRISI
İsraf yüzünden bereket kalkıyor, fakirlik ziyadeleşiyor!
Büyük İslam Alimi Bediüzzaman Said Nursi, Kur'an-ı Hakim'in ve Peygamber Efendimizin -Aleyhissalatu Vesselam- şiddetle menettiği israfın dehşetine bereketin kalkmasına sebep olduğu ve fakirliğin artmasına neden teşkil ettiği cihetleriyle dikkat çeker ve Risale-i Nur talebelerine 'bitmek, tükenmek bilmeyen bir hazine' olan kanaat ve iktisadı tavsiye eder.
http://www.yeniasya.com.tr/ekonomi/dehset-veren-israf-bir-cift-ayakkabi-uretimi-icin-8000-litre-su-harcaniyor_356690
'İsraf'ın fotoğrafını çekti!
http://www.yeniasya.com.tr/yurt-haber/israf-in-fotografini-cekti_353477
Haber Merkezi