Yerli yolcu uçağı projesinde resmiyet kazandıracak kontrat için görüşmeler devam ederken, projenin önderliğini yapacağı açıklanan kamu sermayesi ağırlıklı şirket STM ile yollar ayrıldı.
Yerli yolcu uçağı projesinde sürpriz bir gelişme yaşandı. Projeye resmiyet kazandıracak kontrat için görüşmeler devam ederken, projenin önderliğini yapacağı açıklanan kamu sermayesi ağırlıklı şirket STM (Savunma Teknolojileri Mühendislik) ile yollar ayrıldı.
Böylece, Eren-Fatih Özmen çiftine ait SNC (Sierra Nevada Corporation) bünyesinde kurulan TRJet şirketi projede yalnız kaldı. Uçakların tüm fikri ve sınai mülkiyet haklarının Savunma Sanayii Müsteşarlığı’na (SSM) ait olması prensibinde ise değişiklik yapılmayacağı öğrenildi.
Başbakan, Genelkurmay Başkanı ve Milli Savunma Bakanı’ndan oluşan Savunma Sanayii İcra Komitesi (SSİK), SSM iştiraki olan STM’yi, 27 Nisan toplantısında aldığı kararla, projenin ana yüklenicisi olarak görevlendirmişti. Ardından STM de Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nda 27 Mayıs’ta düzenlenen törenle SNC şirketiyle mutabakat zaptı imzalamıştı.
‘EN AZ 50 UÇAK SİPARİŞ EDİLMELİ’
TRJet, yerli uçak projesine resmiyet kazandıracak kontratın imzalanması öncesinde, üretimin başlangıç aşaması için kamudan en az 50 uçak siparişinin verilmesini bekliyor. SSM’nin kontrata “Uçağın parçalarının büyük bölümü (iddiaya göre yüzde 70) Türkiye’de üretilsin” şartını koymak istediği, TRJet şirketinin buna soğuk baktığı öğrenildi.