gwi-social-3Global Web Index her çeyrekte düzenli olarak yayınladığı GWI Social raporunun 2014 3. çeyrek verilerini açıkladı.
Özellikle sosyal ağların son 6 ay içerisindeki aylık aktif kullanıcı ve toplam kullanıcı bakımından irdelendiği araştırmada ilgi çekici sonuçlar ortaya çıkmış.
GWI’da Trendler bölümünün başında olan ve raporu hazırlayan kişi olan Jason Mander’e göre Facebook duraklama dönemine girdi ve son altı ay içerisinde en az büyüyen sosyal ağ olmakla birlikte Tumblr büyük bir ivmeyle büyüme trendinde.
GWI‘ın 2014 3. Çeyrek Social raporunda ilk dikkat çeken konu sosyal ağların büyüme trendleri. Son 6 ay içerisinde kullanıcı sayısında %45‘lik bir büyüme ve aktif kullanıcı sayısında %120‘lik bir artış sağlayan Tumblr’ı %57‘lik bir kullanıcı artışı gösteren bununla birlikte aktif kullanıcı sayısında %111 artış gösteren Pinterest takip ediyor. En düşük büyüme oranlarına sahip sosyal ağ ise Facebook. Son altı ay içerisinde Facebook kullanıcı sayısında yalnızca %6‘lık bir büyüme, aylık aktif kullanıcısında %2‘lik bir artış göstermiş. Facebook tarafından satın alındıktan sonra yapacağı hamleler beklenen Instagram ise kullanıcı sayısında %36′lık bir artış, aktif kullanıcı sayısında ise %64‘lük bir artış göstermiş.
Sosyal ve Mesajlaşma uygulamaları kategorisinde ise yayınlandığı günden bu yana özellikle gençler arasında oldukça yaygılanlaşan ve Facebook’un 3 milyar dolarlık satın alma tekflini redderek dikkatleri üstüne çeken Snapchat var. Uygulama son altı ay içerisinde yaklaşık %56‘lık bir büyüme gösterirken onu yaklaşık %52‘lik bir büyüme gösteren Facebook Messenger ve ve %48‘e yakın bir büyüme gösteren Instagram takip ediyor. Tabi ki Facebook Messenger’ın büyümesinde etken olarak uygulamanın yüklenmesinin zorunlu tutulmasını birincil etken olarak gösterebiliriz. Mobil’de en düşük ikinci büyümeyi gösteren Foursquare ise raporda dikkat çeken bir ayrıntı oluyor.
Raporu yorumlayan Jason Mander, dünyada internete bağlı yaklaşık 3 milyar insan olduğunu, Facebook’un ise yaklaşık olarak 1,36 milyar kullanıcıya sahip olarak internet bağlantısı olan kitlenin üçte birinin Facebook üyeliklerinin bulunduğu bunun çok büyük bir başarı olduğu ancak özellikle 2013 yılının başlarından bu yana insanların Facebook’tan sıkılmaya başladıkladıklarını ve paylaşım yapma trendinin düşüşte olduğunu vurguluyor.