Gölcük'ten çıkan ticari yıldız |
YAZININ başlığında “Gölcük” adını özellikle kullanmak istedim. Zira “Gölcük” şehrinin, Ford’un ana üssünü olması yanında, benim hayatımda çok önemli bir yere sahiptir. Zira üniversiteye kadar olan dönemdeki nefeslerimi orada aldım. Neyse... Gelelim 2002 yılında tüketicinin beğenisine sunulup, 2009 yılında da bir makyaj geçiren Ford Transit Connect, Türkiye’nin haliyle de Gölcük fabrikasının övünç kaynağı olmaya devam ediyor. Ticaretle hayatını kazananların oldukça rağbet ettiği modellerden biri olan ve 2002’den bu yana kalitesini ispatlayan Ford Transit Connect, bu özelliklerinden ödün vermeye niyeti yok.
FERAH İÇ MEKÂN İç mekâna adım attığınızda ferah bir kokpit size “hoş geldiniz” diyor. İç mekânında diğer Ford modellerinden tanıyageldiğimiz bir çok parçayı görmek mümkün. 4 kollu direksiyon simidi rahat bir kullanım sağlarken, diğer kontrol butonlarının kullanımı sıkıntı meydana getirmiyor. Benim takıldığım, kapıları kilitleme düğmesinin yeri. Bana ters geldiğini söylemeden geçmeyeyim. Bir de müzik kumanda sisteminin kullanılması bana zor geldi. Tavanda ve kapı gözlerinde birçok eşya gözü bulunduran araçta yer sıkıntısı yok. Açık renkli iç döşemesiyle kokpitin ferah olmasında başlıca etken olsa gerek. “Ford Connect’de kullanılan malzemelerin kalitesi daha iyi olabilir miydi” diye sordum kendime. Sanırım, daha iyisini hakediyoruz. Arka koltuklardaki diz mesafesi insanı rahatsız etmiyor. En azından arkada oturan -acımasız eleştirileri olan- yolcularım şikâyetçi olmadı.
KONFOR VE YOL TUTUŞ Test sürüşünü gerçekleştirdiğimiz Ford Connect, camlı seçenek olduğu için hem işinizde, hem de ailenizle gezilerde rahatlıkla kullanabiliyorsunuz. Gerçi sadece ticarî amaçla kullananlar ise van modelini tercih edebiliyor. Ford Connect ile ailenizi de taşıyor olsanız bile, neticede o bir ‘ticarî’ araç. Haliyle fazla konfor beklemek ona haksızlık olur. Yaprak yaylardan oluşan arka süspansiyon sistemi yüzünden Ford Connect’in arka kısmı biraz fazla zıplıyor ve bu da rahatsızlık verebiliyor. Ancak bu rahatsızlığı koltukların konforu bir yere kadar tolere edebiliyor. Diğer bir deyişle, ticarî bir araçtan fazla konfor sunan koltuklar ve rahat oturma pozisyonu uzun yolculuklarda bile fazla yormuyor. Ford Connect yüksek yapısı dolayısıyla fazla gövde salınımı olan bir araç. Hızlı yapılan manevralarda ağır yapı ve yüksek tavan dolayısıyla kaymaya başlayan araç, ESP’nin müdahaleleriyle çizgisini buluyor. Geniş bir ön cama sahip araçta, önde görüş sorunu olmazken, arka görüş büyük çiftli aynaları sayesinde oldukça iyi. Hassas, direkt tepkiler veren direksiyon sistemi, net geçen vitesler ve istekli motor da eklenince bir ticarî araçtan beklenmeyen sürüş zevki ortaya çıkıyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor Hacmi: 1753 cc Silindir Adedi: 4 Maksimum Güç: 110 hp 3750 d/d Maksimum Tork: 280 Nm 1700-2500 d/d Maksimum Hız: 163 km/s Yakıt Türü: Dizel Yakıt Tüketimi: Şehir İçi 7,6 lt / Şehir Dışı 5,2 lt / Karma 6 lt / Test (şehirdışı) 5.7 lt Uzunluk: 4324 mm Genişlik: 1795 mm Yükseklik: 1837 mm Bagaj Hacmi: 1553 lt Yakıt Depo Kapasitesi: 60 lt Boş Ağırlık: 1609 kg
MOTOR Connect’in motor kaputunun altında direkt yakıt püskürtmeli 1.8 TDCi motor görev yapıyor. Sesli çalışan motor bin 600 kg’lık ağırlığa sahip Ford Connect’i taşımakta zorlanmıyor. Ford Connect’i 0’dan 100 km/s hıza ulaştırmak için 12.5 saniyeye ihtiyaç duyuyor. Testimizin şehir dışı kullanımını, optimum değerleri baz olarak söylediğimizde, 100 km’de ortalama 5.7 litre yakıt tüketti. Netice olarak, bu tarz araçlar içinde kullanımı en uygun araç Ford Connect diyebiliriz. Bunu, 3 ticarî araçtan birinin Ford olmasından da anlayabiliyoruz.
KÖŞELİ DIŞ TASARIM
Tavan yüksekliğiyle ve köşeli ön tasarımıyla rüzgârla dansın kurallarını bir kenara bırakan -küçük oğlumun deyişiyle dayımın arabası- Ford Connect’i belki de güçlü gösteren bu özelliği. Ford Connect, makyajdan sonrası eklenen krom ön ızgarasıyla daha bir şık durmuş. Gövde renginde olmayan çamurluğa ait plastik çıkıntılar, ‘aman kendimi çizdirmeyeyim’ havasında. Sürgülü kapı camları bir parmak da olsa açılsa iyi olurmuş. Öte yandan arka kısmında da sade bir tasarıma sahip olan Connect, alçak yükleme eşiği ve burada kullanılan plâstik malzemeyle yükleme yapmayı kolaylaştırırken aracın zarar görmesini de engelliyor.
RECEP BOZDAĞ |
22.11.2010 |