17 Kasım 2010 ASYA'NIN BAHTININ MİFTAHI , MEŞVERET VE ŞÛRÂDIR İletişim Künye Abonelik Reklam Bugünkü YeniAsya!

Eski tarihli sayılar

Günün Karikatürü
Gün Gün Tarih
Dergilerimiz

Uçak bilet fiyatlarına tepki

Adana Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Şaban Baş, havayolu şirketlerinin bilet fiyatlarını bayram ve yılbaşı gibi özel günlerde 6-7 katına kadar yükseltiğini belirterek, ‘’Havayolları şirketlerinin özel günleri fırsata dönüştürmelerine izin verilmesin’’ dedi.

Baş, yazılı açıklamasında, Türk insanı için anlam taşıyan özel günler arifesinde yaşanan ‘’uçak fiyatlarındaki olağanüstü artış senaryosu’’nun, Kurban Bayramı öncesinde de yaşandığını kaydetti.

Bir ürünün, taban fiyatı olduğu gibi, tavan fiyatının da mutlaka olması gerektiğini vurgulayan Baş, şöyle devam etti: ‘’Özellikle havayolu taşımacılığında yaşanan fiyat karmaşasının önüne geçilmesi gerekiyor. Türkiye’deki havayolu taşımacılığının sürekli artması, beraberinde haksız kazancı da getirmiştir. Özellikle bilet fiyatlarında müthiş bir başı boşluk var. Öncelikle, tüketicinin ödeyeceği ücretin toplamı ve kesin miktarının biletlerde açıkça bildirilip güvence altına alınması yerine, ‘tavsiye edilen ücret’ ibaresi yer alıyor. Bu ibare, tüketicinin kesinlik ve belirlilik ifade etmeyen tavsiye kavramı nedeniyle farklı ve fahiş fiyatlandırma suiistimali doğurmakta. Ayrıca, havayolu şirketlerinin yaz ve kış tarifeleri açıklandığında, sadece tek rakam var. Ancak bu rakam, özellikle Ramazan Bayramı, Kurban Bayramı, yılbaşı ve değişik meslek dallarına göre özel olarak kutlanan dönemlerde olağanüstü artış gösteriyor.’’

Adana’dan KKTC’ye bir kişilik yolcu biletinin 57 lira olduğunu kaydeden Baş, ‘’Bu miktar, Kurban Bayramı’ndan bir gün önce 317 liraya yükselebiliyor. ‘İstanbul-Adana arasında 79 liradan başlayan fiyatlar’ şeklinde yapılan reklam, vergilerle birlikte 99 liraya ulaşıyor. Bu rakam, uçuş tarihi yaklaştıkça 284 liraya kadar çıkabiliyor. Bu tür örnekler, Türkiye’nin her noktasındaki uçuşta rahatlıkla gözlenebiliyor’’ ifadelerini kullandı. Havayolları şirketlerinin özel günleri fırsata dönüştürmelerine izin verilmemesini isteyen Baş, ‘’Havayolu şirketlerinin hiç bir ticari ahlak ile bağdaşmayan bu uygulamaya bir an önce son verip, bundan böyle bilet fiyatlarını açık şekilde ilan ederek, özel dönemleri fırsat olarak değil, uçuş kalitesi ve yolcu sayısının artırılması yönünde değerlendirmeleri gerekmektedir’’ dedi.

17.11.2010

 
Sayfa Başı  Yazıcıya uyarla  Arkadaşıma gönder  Geri


Son Dakika Haberleri

Başlıklar

  Yatırımda aslan payı ulaştırmanın

  Uçak bilet fiyatlarına tepki

  Narenciye ihracatı başladı, ama fiyat düşük

  Kredi kartsız, nakitsiz akaryakıt dönemi

  Yumurta üreticileri ihracata yöneldi

  İkinci elde ‘kilometre' tuzağına düşmeyin

  Bayram, bıçakçıların yüzünü güldürdü

  Dünya nüfusunun yarısı şehirlerde

Dergilerimize abone olmak için tıklayın.
Hava Durumu
Yeni Asya Gazetesi, Yeni Asya Medya Grubu Yayın Organıdır.