Evler galeri oldu |
Galerİcİlere düşük fiyattan aracını satmayı ya da otomobile değerinden fazla vermeyi istemeyenlerin çoğalması, internetten ikinci el otomobil alım satımını arttırdı. Gelir durumunun yükselmesi, otomobillerin yatırım aracı olmaktan çıkıp ihtiyaç haline gelmesi gibi etkenler, Türkiye’de otomobil sayısını ve kullanımını arttırıyor. Yeni otomobil satışlarının artması kadar ikinci el otomobil sektöründeki hareketlilik, yatırım yapmayı planlayanların dikkatini çekiyor. Bu durum, ülkedeki galerici ve bu işten para kazananların sayısının artmasına yol açıyor. Her ne kadar galericiler arasında artan bir rekabet olsa da bu durumun vatandaşlara fazla faydası olmuyor. Öyle ki, tüketicilere göre, otomobili düşük ücretten alınan vatandaşa başka bir araç yüksek bedelle verilebiliyor. Bunda en önemli etken olarak, galericinin aldığı komisyonlar, vergi ve diğer giderler gösteriliyor. Meselâ, ortalama 20 bin liralık bir ikinci el otomobili aynı temizlik ve özelliklerde internetten daha ucuza bulabilmek, doğrudan sahibinden satın alabilmek mümkün olabiliyor. Bu yüzden, galericilere aracını düşük fiyattan satmayı ve yüksek fiyattan otomobil almayı istemeyen vatandaşlar, vergi, komisyon, iş yeri kirası, çalışan giderleri gibi maliyetlerin üzerine eklenmediği araçların satıldığı internete yöneliyor. Bu yöneliş, son dönemlerde galericilerin de satışlarını internete taşımasına yol açıyor. Galericilerdeki vergi kaybının da alım satımların internete taşınmasıyla daha fazla boyutlara ulaştığı ileri sürülüyor. |
06.11.2010 |