Güncel |
Okul kışla değil, bu ders kalksın |
Millî Güvenlik dersinin kaldırılmasını tartışan 18. Millî Eğitim Şûrâsında ders müfredatının yenilenmesi ve derse branş öğretmenlerinin girmesi benimsendi. Eğitim Bir Sen Genel Sekreteri Halil Etyemez, “Kışladan subaylarımızı işini gücünü bıraktırıp eğitim ortamına çağırmanın anlamı yok, üniformalı şekilde gelip derslere girmesine gerek yok'' dedi. ÜNİFORMAYLA DERS VERMEK UYGUN DEĞİL Karaman Millî Eğitim Müdürü Sebahaddin Altun da, “Gelen asker arkadaşımızın pedagojik formasyonu yok. İnsanların şu çağda resmî kıyafetleriyle okullarda ders vermeye gelmeleri uygun birşey değil. Millî Güvenlik dersini bir tarih öğretmenimiz neden veremesin?” diye konuştu. 18. Millî Eğitim Şurası’nda ‘’Millî Güvenlik dersi’’nin kaldırılması tartışıldı. Tartışmalar sonucunda, bu dersin müfredatının gözden geçirilerek yenilenmesi ve derse branş öğretmenlerin girmesi teklifi benimsendi. Kızılcahamam’daki Asya Termal Tesisleri’nde gerçekleştirilen Şûrâ’da, ‘’İlköğretim ve Ortaöğretimin Güçlendirilmesi, Ortaöğretime Erişimin Sağlanması’’ konusunu ele alan komisyonda, Millî Güvenlik dersi tartışıldı. Eğitim Bir Sen Genel Sekreteri Halil Etyemez, Millî Güvenlik dersinin ya kaldırılması ya da bu dersin sosyal bilgiler veya inkılâp tarihi dersinde verilmesini önerdi. Etyemez, ‘’Çünkü artık Millî güvenlik kavramında ciddî bir değişiklik yaşanıyor. Gördük ki Türkiye’nin dört bir tarafında çok fazla bir problemimiz yok. İlişkiler kurduğunuz zaman güvenlik sorunu yaşamıyorsunuz. Korku üzerine kurgulanmış bir eğitimi verme yerine bunu daha farklı bir boyuta taşımak, bunu sosyal bilgiler veya inkılâp tarihi dersinde vermek gerekir diye düşünüyorum. Kışladan subaylarımızı işini gücünü bıraktırıp eğitim ortamına çağırmanın bir anlamı yok. Üniformalı bir şekilde gelip derslere girmesine gerek yok’’ dedi. Şura’ya Genelkurmay temsilcisi olarak katıldığını belirten Hakan Günay da şunları söyledi: ‘’Uzun yıllar bu dersi vermiş bir öğretmen olarak Millî Güvenlik dersinin içeriğinin öğrencilere faydalı olduğunu ve katkı sağladığını düşünüyorum. İçerik güncellenebilir, değiştirebilir, ama burada ortaöğretimin geliştirilmesi konusunda hiçbir dersin müfredatına yönelik spesifik bir inceleme yapılmamışken özellikle Millî Güvenlik dersinin müfredatının değiştirilmesinin ortaöğretimin gelişimine nasıl bir katkı sağlayacağı bende bir soru işareti olarak kaldı. Bu derse giren subaylar görev olarak bu derse girmektedir. Bunun içeriğine hakim öğretmenler tabiî ki bu dersi verebilir. Özellikle Millî Güvenlik dersinin içeriğinin incelenmesinden ziyade tüm derslerin içeriğinin verimlilik çerçevesinde incelenmesi daha faydalı olur diye düşünüyorum.’’
BU DERSE GİREN SUBAYLARIN PEDAGOJİK FORMASYONLARI YOK
KARAMAN Milli Eğitim Müdürü Sebahaddin Altun da ‘’Biz ücretli öğretmenleri görevlendirirken bile Bakanlığın koyduğu kıstaslara göre yapıyoruz. Bu açıdan bakmak istiyorum konuya. Gelen bir asker arkadaşımızın pedagojik formasyonu yok. Öğretmenlikle ilgili aldığı bir ders yok. Asker arkadaşlarımızın gelip okullarda bu dersleri vermeleri bizim pedagojik formasyon meselemize aykırıdır. Onun için Milli Güvenlik dersini bir tarih öğretmenimiz neden veremesin. Zaten müfredatı Bakanlığımızca hazırlanmış, Talim ve Terbiye Kurulundan geçmiş. Bunu tarih öğretmenlerimiz inceleyerek okullarda bu dersleri verebilirler. Hakikaten insanların resmi kıyafetleriyle şu çağda artık okullarda ders vermeye gelmeleri uygun birşey değil diye düşünüyorum’’ diye konuştu. Bir başka komisyon üyesi de tartışmalara, ‘’Bu dersi komutanın vermesi özellikle kız çocuklarımızın hayatında belki görmeyeceği bir durumdur. Kim zarar görmüş askerden. Biz askerimizin derste hiçbir zararını görmedik. Bu konuyla ilgili hiçbir soruşturma olmadı’’ sözleriyle katılması üzerine bazı üyeler, ‘’pedagojik açıdan uygun değil’’ diyerek karşı çıktı. Tartışmalardan sonra komisyonda, ‘’Milli Güvenlik dersi müfredatı gözden geçirilmeli ve derslere branş öğretmenleri girmeli’’ önerisi benimsendi. OKULLLARA ZORUNLU İNSAN HAKLARI DERSİ GELİYOR
İSTANBUL Millî Eğitim Müdürü Muammer Yıldız’ın, okullarda zorunlu olarak insan hakları ve demokrasi dersi konulması önerisi de kabul edildi. Komisyonda ayrıca, Sağlık Bakanlığı’nın aile hekimliği uygulamasıyla sağlık ocaklarını daha aktif hale getirdiği anlatılarak, bu sistemin de ‘’mahalle-okul’’ sistemi şeklinde Millî Eğitim Bakanlığında da uygulanması, okul müdürlerine yetkiler verilmesi istendi. Mesleki ve teknik liselerinin de tartışıldığı komisyonda, meslekî ve teknik lise mezunlarına kendi alanlarında yükseköğretim programlarına giderken ek puan verilmesi, mesleki eğitim kampüsleri oluşturulması; kız teknik, erkek teknik, ticaret ve turizm genel müdürlüklerinin tek çatı altında birleştirilmesi, her okula bir kadın bir erkek rehber öğretmen atanması, öğrencilerin ve velilerin eğitim süreçlerine katılımlarının sağlanması konularında görüş birliğine varıldı.
8 yıllık zorunlu eğitimin tartışıldı
18. Millî Eğitim Şurası’nda, zorunlu eğitim süresinin lise dahil 13 yıla çıkarılması, ortaöğretimde sınıf geçme yerine ders geçme sistemi getirilerek okulu erken bitirme olanağı verilmesi, haftalık ders saatlerinin azaltılarak teneffüslerin süresinin uzatılması konuları komisyon kararı olarak benimsendi. İlköğretim ve Ortaöğretimin Güçlendirilmesi, Ortaöğretime Erişimin sağlanması’’ konularını tartışan komisyon, raporunu tamamladı. 8 yıllık zorunlu eğitimin tartışıldığı komisyonda, ‘’Gelişim özellikleri bakımından farklı düzeylerdeki öğrencilerin bir arada bulunmasının ortaya çıkardığı pedagojik sorunların ortadan kaldırılması için ilköğretim okullarında 8 yıllık zorunlu eğitim, öğrencilerin yaş ve gelişim özellikleri dikkate alınarak kademelendirilmeli. Fiziksel mekanlar bu kademelere göre öğrencilerin ayrı alanlarda eğitim görmelerini sağlayacak biçimde bölümlendirilmeli’’ önerisi kabul edildi. Komisyon ayrıca, zorunlu eğitimin süresinin lise dahil 13 yıla çıkarılması kararı da aldı. Komisyonda önceki gün tartışılan ‘’Milli Güvenlik dersi müfredatı yenilenmeli, derse branş öğretmenleri girmeli’’ önerisi, ‘’Millî Güvenlik dersi müfredatı yenilenmesi ve derse öğretmenlerin girmesi için yasal düzenleme yapılması’’ şeklinde değiştirildi. Komisyonda, öğrencileri sevindirecek bazı maddeler de kabul edildi. Bu çerçevede, ortaöğretimde haftalık ders saatlerinin azaltılması, teneffüs süresinin uzatılması, ortaöğretimde sınıf geçme yerine ders geçme sistemi getirilerek okulu daha erken bitirmeye imkan sağlanması’’ gibi konularda görüş birliğine varıldı. |
04.11.2010 |