Yurt Haber |
Osmaniye yerfıstığından marka meydana getirdi |
OSMANİYE Valisi Celalettin Cerrah’ın talimatıyla, İl Özel İdaresi bünyesinde kurulan şirket, kentin sembolü olan yerfıstığından draje şeker, bisküvi tozu, dondurma, krema, kek, ezme, baklava, lokum, cezerye ve Medine hurması üretimine başlayarak girişimcilere örnek oldu. Yerfıstığı ürünleri Osmaniye’nin yöresel halayı ‘’beymail’’ markası adı altında tüketiciyle buluştu. Türkiye genelinde 30 bin hektar alanda üretilen yer fıstığının yüzde 44’ünü Osmaniye tek başına karşılıyor. Bunun yanı sıra, ülkedeki toplam üretiminin yüzde 80’i burada işlenirken, yine Türkiye üretiminin yüzde 90’ı da bu şehirde pazara sürülüyor. Osmaniye’nin sembolü olan bu ürün, şehir nüfusunun yüzde 15’inin de geçimini sağılıyor. Şehirde bulunun 20’si büyük ölçekli toplam 350 işletmede, yaklaşık 3 bin 500 kişi çalışıyor. İçi çerezlik olarak tüketilen yerfıstığının kabuğu sunta yapımı, yem dolgu maddesi, mantar yetiştiriciliği, yakacak, yapay odun yapımında dolgu maddesi, yapay kömür yapımı, sığır yetiştiriciliğinde kaba yem ve kümes hayvanı yetiştiriciliğinde ise altlık olarak değerlendiriliyor. Uzun yıllardır elde ettikleri gelirin yetersizliğinden yakınan yerfıstığı üreticisinin yüzü Osmaniye Valisi Celalettin Cerrah’ın talimatı üzerine İl Özel İdaresi bünyesinde kurulan Özidaş Sanayi Ticaret Anonim Şirketi ile güldü. Bu şirket tarafından yerfıstığından yapılan ürün yelpazesinin genişlemesi üreticiyi yüreklendirdi. |
20.10.2010 |