Kuş serisini unutturacak |
FİAT Punto Evo, ilk olarak 1993 yılında üretim bandından inmeye başlar ve kalitesi arttırarak bu günler gelir. 1995 yılında ise Avrupa’da yılın otomobili de olur. Punto, Avrupa satışlarında iyi rakamlar yakalayınca, 1998 Ağustos ayında ikinci nesili üretime girer ve makyajlanmış olarak satışa çıkar. 2002 yılında 1.3 Multijet 75 HP dizel motor seçeneğinin eklenmesinin ardından, 2003 yılında ülkemizde de tüketici karşısına çıkar. Bu zamana gelene kadar ülkemizde de ciddî satış rakamlarına ulaşan Punto, 2005 yılında bir kez daha yenilenerek “Grande “ (Büyük) Punto ismi ile tüketici ile buluşmaya devam eder. Ve son makyajlı hali olan Fiat Punto Evo ismini alarak 2010 yılı başında Avrupa ile aynı anda ülkemizde de tüketici ile buluşur. Ülkemizde satışa olan 3 ayrı motor seçenekli Fiat Punto Evo bulunuyor: Fiat Punto Evo 1.4 105 HP Multiair; Fiat Punto Evo 1.4 77 HP Duallogic; Fiat Punto Evo 1.3 75 HP Multijet (Dizel)
DIŞ TASARIM SPORTİF Özellikle gençlerin dikkatini çeken sportif tasarımı ile Fiat Punto Evo boyutları ile kendi segmenti içindeki en uzun araçlardan biri. 1075 kilo ağırlığa sahip araç, geçmiş dönemde üretilen küçük Maserati de denilen Grande Punto’nun daha kaslı ve seri şekli. Fiat Punto Evo, önceki modele göre ön hava giriş ızgarası biraz daha aşağıda, Fiat logosu ise yukarı yerleştirilerek metal kromajın üzerine taşınmış. Viraj içi aydınlatmayı sağlayan ön sis farları, hafif karartılmış sinyaller spor çizgisinde önemli rol oynuyor. Spor tasarıma sahipyan dikiz aynaları ile arka plan görüşü maksimuma çıkartılmış, kör nokta olarak tabir edilen ve görüş açınızı olumsuz etkileyen noktalar ortadan kaldırılmış. Testimize misafir olan Fiat Punto Evo’nun arkadan bakıldığından birkaç değişiklik fark ediliyor. Punto yazısı daha önceki versiyonda bagaj kapağının sağ alt köşesin de yer alırken Evo’da bagaj açma düğmesi ile aynı işlevi gören Fiat logosunun altına yerleştirilmiş ve sağ alt köşedeki Evo yazısı kullanılarak “Evo” daha bir vurgulanmış. Arka stop farları şeffaf hale getirilerek sportif çizgiler daha belirgin hale getirilmiş.
BİR DE İÇİNE BAKALIM
FİAT'IN iç görünüme özellikle önem verdiğini kullandığı malzeme, görüntü çizgisi ve kalitesinden dolayı hemen fark ediyorsunuz. İç mekânda koltuklar ve dashboard gövdesinde aynı renkler kullanılmış. Torpido açma kapağı ve kapı açma kollarının iç kesimlerindeki ufak değişiklikler dahi dikkati çekiyor. Gösterge bölümünde de ön plana çıkan spor özellikler, aracın bütün tasarımındaki sportiflikle uyumlu halde. Hız ve devir gösterge panelinin ortasında yine yuvarlak olarak dizayn edilmiş benzin ve hararet göstergeleri bulunuyor. Yenilenen orta bölümde bulunan desteklenmiş müzik sistemi ve çift taraflı otomatik dijital klima sistemi göze çarpıyor. Kırmızı renkle bütünleştirilmiş vücudu destekleyen koltuklar Evo’nun sportif karakterini ön plana çıkarmayı başarmış. Konfor için kol dayama aparatı unutulmamış. Punto Evo’nun bagaj hacmi, arka koltukların yatırılması ile yaklaşık dört katına çıkartılabiliyor. İki kişi seyahat ediyorsanız, yolculuklarda bagajla ilgili bir probleminiz olmuyor. 4 kişilik çekirdek aile iseniz, çoğu bebek arabası bagaja sığmayabilir. Kapı içlerinde farklı bölümlerde küçük saklama cepleri mevcut, kol dayama kolçağının üst bölümünde ve içinde küçük eşyalarınız için küçük bölümler var. Uzun boylu iseniz arka koltuklarda seyahat etmeniz biraz canınızı sıkabilir. Zira diz mesafesi biraz dar. Burada tabiîki sürücü ve yan koltukta oturanın Punto keyfinden biraz ödün vermesi gerekiyor!
SIra performansta
BEKLENTİMİZİN üzerinde performans sergileyen Fiat Punto Evo 1.3 Mjet dizel motor seçeneği ile ülkemizde satışa sunuluyor. Test için kullandığımız Evo’da Multijet motor kullanılıyor. Fiat’ın Multijet dizel motor seçeneğinde ise geliştirilmiş Common Rail enjeksiyon sisteminin ikinci jenerasyonu eşlik ediyor. Bu da çok daha ekonomik ve ekolojik olduğu anlamına geliyor. Punto Evo gerek düşük devirlerde gerekse yüksek devirlerde motordan gelen sesi dizel olmasına rağmen fazlaca duyup rahatsız olmuyorsunuz. Bu noktada Evo’nun başarısı göz ardı edilemez. 6 ileri şanzımanlı Evo, motoru yormuyor ve çok daha düşük emisyon ve yakıt tüketimi elde edebiliyorsunuz. Optimum şekilde kullanılan araçta şehir içi, şehir dışı ve karma yakıt tüketim değerlerini rahatlıkla yakalıyorsunuz. Hatta şehir dışı yakıt tüketimini ise 6 ileri vitesin vermiş olduğu avantaj ile 5.0 Lt/Km değerinin altına düşürmek işten bile değil. Evo’nun dikkat çeken diğer bir özelliği ise yol tutuşu. Zira yüksek hızla girilen virajlarda aracın dengesi oldukça iyi. Süspansiyonlarda sertlik orta seviyede ve rahatsızlık vermiyor. Yüksek hızlarda yol tutuşu başarılı olan Evo’nun aynı zamanda ses izolasyonu da oldukça iyi. Yüksek hızlarda motor sesi sizi kesinlikle rahatsız etmiyor.
Recep Bozdağ |
30.08.2010 |