Ford Kuga ‘Powershift’le otomatik vitesli oldu |
TÜRKİYE otomotiv sektörünün lider şirketi Ford Otosan, yeni PowerShift otomatik şanzıman teknolojisi ve cazip fiyatlarla satışa sunduğu 4x4’ü Kuga’yı Dalaman Hilton Otel’de yaptığı lansmanla kamuoyuna tanıttı. Lansman sonrasında gerçekleştirdiğimiz kısa bir test sürüşünde “PowerShift” otomatik vitesli Ford Kuga’yı yakında tanıma şansımız oldu. Kuga, klâsik otomatik şanzımanlara göre daha yumuşak vites geçişleri ile maksimum sürüş keyfi yaşatmayı amaçlıyor. Benzer çift kavramalı otomatik vites sistemlerine göre daha fazla verim ve yakıt ekonomisi sağlayan PowerShift teknolojisi; yeni Euro5 140 PS’lik 2.0L dizel motorla birleştiğinde vites geçişlerini değil, gücü hissettiriyor. Kuga 4x4 Powershift 2.0L; 72.900 TL’den başlayan çok avantajlı fiyatlarla; iki yeni donanım seviyesi ve bir opsiyon paketiyle müşterilerine çok cazip fırsatlar sunuyor. Giriş seviyesi olan Titanium’da; ön ve arka park sensörleri, katlanabilen aynalar, yağmur sensörü, parçalı deri koltuklar, Sony müzik sistemi bulunuyor. Opsiyonel olan Titanium X paketinde; Titanium donanımına ek olarak panoramik cam tavan, bi-xenon farlar, güneş ışınlarını yansıtan ısıtmalı ön camlar yer alıyor. Selective ise; bütün bu özelliklere ilâve olarak deri döşeme ve ısıtmalı ön koltukları da içeren full donanım seviyesini içeriyor. Kuga’nın yeni PowerShift teknolojisiyle daha konforlu hale geldiğini belirten Ford Otosan A.Ş. Genel Müdürü Nuri Otay; otomatik vitesin 4x4 segmentinde Kuga için çok önemli bir talep olduğunu ve bu talebi PowerShift ile karşıladıklarını belirtti. Otay ayrıca; 1992’den bu yana Avrupa’nın 9 ülkesinde yaklaşık 2 milyona yakın kişiyi Ford sahibi yapan Ford Options’ı Türkiye’de Kuga ile uygulamaya başladıklarını belirterek, “Bu yeni ödeme sistemiyle Ford Kuga’ya sahip olmak artık çok kolay olacak” dedi.
SUV PAZARINDAKİ YENİ "OTOMATİK VİTES" SUV pazarında birçok oyuncu var. Asyalı üreticilerin bu konuda bir adım önde desek yanlış olmaz. Özellikle kompakt SUV’lar ülkemizde en çok ilgi çeken modellerin başında geliyor. Japonlar ve Koreliler bu pazarın hakimi. Avrupalılar ise harekete geçmek için biraz geç kaldılar gibi. İşte lansmanı gerçekleştirilen Ford Kuga da, yeni “PowerShift” otomatik vites seçeneğiyle bu pazarın Avrupalı oyuncu olarak sahnedeki yerini güçlendirecek gibi gözüküyor.
POWERSHİFT GEÇİŞLERİ DEĞİL, GÜCÜ HİSSETTİRİYOR
FORD'UN Getrag ile birlikte geliştirdiği çift kavrama sistemine sahip 6 ileri PowerShift şanzımanda iki adet dişli grubu bağımsız birer kavramayla birbirine paralel çalışıyor. İlk grup dişlide 1, 3 ve 5’nci vitesler yer alırken, ikinci grup dişlide 2, 4 ve 6’ncı vitesler yer alıyor. Şanzıman D konumuna getirildiğinde kavrama sistemlerinden biri ilk vitesi seçerken, diğeri ikinci vitesi geçiş için önceden hazırlıyor. Böylece klâsik otomatik şanzımanlara göre çok daha yumuşak vites geçişleri ile maksimum sürüş keyfi yaşanıyor. Testimiz esnasında bunu çok rahat olarak fark ettik. Kuga, pazardaki 2.0L otomatik şanzımanlı modeller arasında 100 km’de 6,8L yakıt tüketimi ile sınıf lideri yakıt ekonomisi sunuyor. Bunda hem manuel versiyondaki 136 PS’lik Euro4 motora göre parçalarının % 50’den fazlası yeniden tasarlanmış yeni 140 PS’lik Euro5 motorun hem de PowerShift teknolojisinin katkısı var. Aracın ömrü boyunca hiçbir bakım gerektirmeyen yeni bir dizel partikül filtresine sahip motorda geliştirilmiş TDCi içten yanmalı sistem, değişken kapasiteli yakıt pompası, optimize edilmiş egzoz gazı sirkülasyon sistemi ve azaltılan sürtünme ile yakıt tüketimi, CO2 emisyonu ve motor ses seviyesinde önemli iyileştirmeler sağlandı. Vites geçiş aralıkları verimlilik esas alınarak optimize edilen PowerShift teknolojisi yeni 140 PS’lik motorla birleştirildiğinde Kuga daha ekonomik, daha sessiz bir araç olarak rakiplerine meydan okuyor. Yeni araç, 179g/km ‘lik CO2 emisyon seviyesi ile de 2.0L dizel otomatik versiyonlar içinde sınıfının lideri ve en çevreci teknolojiye sahip olanı.
GÜVENLİK VE FONKSİYONELLİK ÜST SEVİYEDE
KİNETİK tasarım ögelerine sahip yüzüyle heyecan uyandıran Kuga, bir yandan Ford marka araçların ortak özelliği olan üstün yol tutuş dinamiklerini sunuyor, diğer yandan arazi şartlarında da etkin ve güvenli bir performans ortaya koyuyor. Kompakt boyutları sayesinde şehir içinde rahat bir kullanımı olan ve yolcularını rahat ettirecek geniş bir hayat alanı bulunan Ford Kuga’ya ilk bakıldığında, aracın sportif ve enerjik hatları ile rakiplerinden ayrı bir yerde durduğu fark ediliyor. Geriye doğru uzanan farlar, geniş alt ızgara ve bombeli ön kaput aracı önden oldukça kaslı ve güçlü gösteriyor. Araçta sürücünün değişen yol şartlarına hiçbir butona basmasına gerek kalmadan kendini adapte edebilen Haldex akıllı 4 çeker sistemi bulunuyor. Sistem, ihtiyaç halinde motor torkunu ön ve arka dingiller arasında 50/50’ye varan oranda dağıtabiliyor. Kuga her türlü yol şartına adaptasyonu Haldex sistemiyle birlikte çalışan entegre elektronik sistemlerle sağlıyor.
FORD OPTİONS: SINIF ATLATAN ÖDEME SİSTEMİ
FORD Otosan A.Ş. Pazarlama, Satış ve Satış Sonrası Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner, Ford Options ödeme sistemi ile ilgili şu bilgileri verdi: “Ford Options geleneksel finansman yöntemlerinden farklı olarak tüketiciye ödemelerinde daha fazla esneklik sağlıyor. Yüzde 30 peşinat ve standart ödemede ayda 1.700 TL yerine 1.138 TL’den başlayan ödeme seçenekleriyle 24 ve 36 aylık vadeler yapılabiliyor. Ford Kuga’da uygulanacak bu yeni ödeme planıyla kullanılan kredi tutarının belli bir kısmı vade sonuna ertelenerek aylık ödemeler % 30-40’a varan oranlarda düşürülüyor.” Ford Options ile “Ömür boyu Ford” sahibi olmak mümkün olacak. Kullanıcı, vade sonunda kalan borcunu ödeyerek kredisini kapatabileceği gibi aracını yetkili satıcıda takas edip borcunu devredebilecek. Araçlarını takas eden kullanıcılar, elde ettikleri gelirle kredi borçlarını kapatıp, yeni araçları için kullanacakları kredinin ön ödemesini yapabilecek. FordOption Kuga’yı takiben Cmax ve Mondeo’da da devreye alınacak olup, zaman içinde diğer ürünler içinde bir finansal çözüm haline getirilecek.
RECEP BOZDAĞ [email protected] |
28.06.2010 |