Yiyeceği yok, cep telefonu var |
Uluslararasi pazar araştırma şirketi Millward Brown tarafından gerçekleştirilen ‘’Tüketim ve Satın Alma Eğilimleri Araştırması’’na göre, Türkiye’de kadınların daha çok, ev ve kendi ihtiyaçları için satın aldıkları, erkeklerin ise yatırım ve teknoloji ürünlerinin alımında söz sahibi olduğu ortaya çıktı. Araştırma şirketi Millward Brown, Türk toplumunun tüketim ve satın alma eğilimleri ile ilgili olarak İstanbul, İzmir, Ankara, Samsun, Konya, Adana ve Gaziantep’te 500 kişi üzerinde bir anket çalışması yaptı. ‘’Tüketim ve Satın Alma Eğilimleri Araştırması’’nda, kadınların ev ve kendi ihtiyaçları için satın alma gerçekleştirdiği, erkeklerin ise yatırım ve teknoloji ürünlerinin alımında söz sahibi olduğu ortaya çıktı. Katılımcıların finansal durumlarının da sorgulandığı araştırmaya göre, katılımcıların yüzde 25’i, ekonomik anlamda ‘’iki yakasını bir araya zor getiriyor’’ ve gıda ürünleri almak için bile zorlanıyor. Sadece yüzde 7’lik bir kesim lüks tüketim ürünlerini satın almakta sıkıntı yaşamıyor. Hane halkının finansal durumu ile ilgili ortaya çıkan sonuçlara göre, katılımcıların yüzde 31’i dayanıklı tüketim ürünleri satın almaya maddî olarak güçleri yetmekle birlikte, pahalı olan şeyleri satın almanın hâlâ zor olduğunu belirtiyor. Yüzde 25 oranında katılımcı ise gıda ürünleri satın almak için bile yeterli maddî güce sahip olmadıklarını, yüzde 23’ü gerek gıda ürünleri, gerekse kıyafet alacak kadar maddî güçlerinin olduğunu, ancak dayanıklı tüketim ürünleri satın almanın sorun olduğunu dile getiriyor. Araştırmanın ortaya koyduğu ilginç sonuca göre, gıda ürünleri satın almak için bile yeterli maddî güce sahip olmadıklarını belirtenlerin yüzde 91’i, cep telefonu sahibi. |
09.06.2010 |