Yurt Haber |
‘E-devlet kapısı’ genişliyor |
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından 18 Aralık 2008 tarihinde hizmete sunulan ‘’e-devlet kapısı’’, içeriğinin genişletilmesiyle, çocukları kaybolan ailelerin umut kapısı olacak, milletvekillerinden internet üzeri randevu almadan, araç muayene randevu sistemine kadar çok sayıda kolaylık getirecek. Türksat Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Kaplan, e-devlet kapısının içeriğinin geliştirilmesi, verilen hizmetlerin çeşitlendirilmesi amacıyla çalışmaların sürdüğünü bildirdi. Türk kamu yönetiminde bilişim alanında büyük bir gelişim, değişim yaşandığını, kendilerinin de, e-devlet kapısının rolünü arttırma çabası içinde olduklarını ifade eden Kaplan, ‘’E-devlet kapısını 22 hizmetle açmıştık, şu anda 180’in üzerinde hizmetle devam ediyoruz. Bugün itibarıyla 200 binin üzerinde kayıtlı kullanıcımız var. Alo 160 çağrı merkezi de vatandaşların kapı üzerindeki hizmetlerle ilgili dilek ve isteklerini, şikâyetlerini iletebilecekleri iletişim kanalı olarak çalışıyor’’ dedi. E-devlet kapısı üzerinden en yoğun bilgi talep edilen hizmetlerin Emniyet Genel Müdürlüğünün araç sorgulama hizmeti, Adalet Bakanlığı’nın dâvâ dosyası sorgulama, SSK hizmet döküm sorgulaması, Millî Eğitim Bakanlığı’nın veli bilgilendirme sistemi, Ulaştırma Bakanlığı’nın araç yetki belge ve vergi levhası sorgulaması olduğunu belirten Kaplan, son 4 ayda yapılan eklemelerle e-devlet kapısındaki hizmet çeşitliliğinin arttırıldığını anlattı. Kaplan şu bilgileri verdi: ‘’Bana Özel sayfasıyla kişilerin kendilerine has bilgileri, sadece kendilerinin bilmesi gereken bilgileri alabilecekleri yeni bir sayfa e-devlet kapısında yer almakta. Bu sayfada kişinin dâvâsıyla, SSK primiyle ilgili kamu personeliyse bordrosunun bulunduğu bilgiler yer almakta. Son 4 ayda tüketici şikâyetlerinin iletilmesi ve başvuruların izlenmesi için online tüketici şikâyet hizmetini yaptık. UYAP portalının vatandaşın yanı sıra, avukat ve kurum girişine ilişkin çalışmalar, TBMM’den online randevu sistemi bitirildi. Adres değişikliğiyle ilgili çalışmaları tamamladık.’’ Bir kaç ay içerisinde yapılması planlanan çalışmalarla ilgili de bilgi aktaran Kaplan, şöyle devam etti: ‘’Öncelikle bilgi teknolojileriyle e-posta sorgulama hizmeti ve Kara Ulaştırma Genel Müdürlüğünün ticarî araçlarla ilgili hizmetlerini, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün belediyelerle paylaştığı formların entegrasyonunu, yurt dışındaki vatandaşlarımıza konsolosluklar üzerinden şifre verilmesi çalışmalarımızı, Kredi Yurtlar Kurumunun kredi başvuru ve sorgulanması işlemlerini, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’nün ticarî şirketlere verdiği hizmetlerini, TÜVTURK araç muayene randevu sistemlerini bir kaç ay içinde devreye alacağız.’’
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
Ahmet Kaplan, ‘’önemli sosyal sorumluluk projesi’’ olarak nitelediği bir çalışmayı da tamamlamak üzere olduklarına değinerek, kayıp çocuklarla ilgili çalışmanın Çocuk Esirgeme Kurumu ve Emniyet Genel Müdürlüğü işbirliğiyle sürdürüldüğünü açıkladı. Kaplan, ‘’kayıp çocukların ilânları görülebilecek. Kayıp çocuğa herhangi bir yerde rastlayanlar, tek tıkla bu bilgiyi hemen Emniyet Genel Müdürlüğü’nün kayıtlarına giriyor, bilgi Çocuk Esirgeme Kurumu ile de eşleşiyor ve çocuğun yerinin tesbit edilmesi daha kolay hale gelebiliyor’’ diye konuştu. TBMM’den online randevu almanın da mümkün hale geleceğine işaret eden Kaplan, ‘’Vatandaş yakında bulunduğu şehirden internet üzerinde, bölgesinin milletvekili ya da TBMM görevlilerinden e-randevu sistemiyle randevusunu alabilecek. Böylece Meclis kapısındaki yığılmalar önlenecek’’ dedi. Taşınan vatandaşların nüfus müdürlüklerine gitmeden mobil imza ya da elektronik imza kullanarak, adres değişikliklerini resmi kayıtlara girebileceklerini bildiren Kaplan, askerliği gelen vatandaşların, nerede askerlik yapacaklarını e-devlet kapısı üzerinden öğrenebileceklerini açıkladı. Kaplan, e-devlet kapısından bu bilgilerin alınabilmesi için PTT’den bir şifre alınması gerektiğini hatırlattı. |
17.05.2010 |