Peugeot’dan aileniz için en büyük numara: 5008 |
PEUGEOT, rakipleri karşısında, uzun yıllardır kompakt MPV segmentindeki boşluğu 307 ve 308 SW gibi modelleri ile aşmaya çalışıyordu. Ancak başaralı olamaması 5008’i doğurdu. Yurtdışında birkaç ay evvel piyasaya sunulan 5008, albenili dizaynı ve geniş hacmi ile Peugeot’nun Crossover 3008’den sonraki aile odaklı ikinci aracı oldu ve son yılların yükselen trendi kompakt MPV segmentine ilk adımı attı. Ve böylece kompakt MPV 5008 ile ben de oyunda varım, dedi.
TASARIM 5008 aslında gayet çekici hatlara sahip bir MPV. Rakipleri içinde en çekici ön tasarıma sahip model diyebiliriz. Büyük farları neredeyse ön cama kadar uzanıyor fakat estetik olmayan bir dizayna sahip değil. Peugeot ambleminin iki tarafından kaputun üstüne uzanan çizgiler dikkat çekiyor. Önde bölünmüş ızgara, çekik gözlü farlar ve krom aslan amblemi, yanda araca hareket veren kavisli tasarım, arkada da kibar ve sade hatlarıyla göze çarpıyor. Aracın arka kısmı için aynı iddialı sözleri sarf etmek zor. Tasarım yönünden farklı böyle bir aracın rengi sanırım mavi tonlarda olsa daha dikkat çekebilirdi gibime geliyor.
İÇ MEKÂN Klâsik Peugeot direksiyon simidi ile sürücüsünü karşılayan otomobil cam tavanın sağladığı aydınlık sayesinde ferah bir iç mekâna sahip. Deri koltukların konforu çok iyi. Sürücü odaklı bir konsol hazırlanmış. Kullanılan malzemeler kaliteli olduğunu hissettiriyor. Vites kolunun kullanımı oldukça rahat. Aşina olduğum için, klima kontrol butonlarının ve radyo-teyp kumandalarının kullanımında bir zorluk yaşamadım. İlk defa kullananların da yaşayacağının sanmıyorum. Sürücünün görüş alanında beliren cam ‘Head-up display’ sisteminin bir parçası. Bu sistem sayesinde sürücü gözünü yoldan ayırmadan hızını ve öndeki araçla arasındaki takip mesafesini görebiliyor. Sürücü kol dayamanın altında soğutma özelliği de olan oldukça geniş olan eşya bölümü yer alıyor. Torpido gözü nedense çok küçük olarak dizayn edilmiş. Aracın arka tarafında oturanlar rahat ediyorlar. Çünkü arka kısma oturanlardan “arka taraf oldukça geniş ve rahat” sözleri bunu destekliyor. Bagajın hacmi eğer üçüncü koltuk sırası koyarsanız 823 lt. Yoksa bu hacim 2506 lt’ye kadar çıkartılabiliyor. Ayrıca, arkadaki iki yolcunun ayrı ayrı kullanabileceği multimedya sistemi, elektrikli perdesi bulunan panoramik cam tavan, 3008’de olduğu gibi ilgi çekiyor. Unutmadan, engebeli yollarda biraz fazla sarsılıyor.
MOTOR Peugeot 5008’in en büyük avantajı 1.6 litrelik dizel motoru. Vergilendirme sistemi yüzünden alt dilimlerde yer alan motor, uzun yıllardır önemli satış rakamları yakaladı. Ford ve PSA grubunun hemen hemen bütün modellerinde kullanılan 106 HP – 240 NM (Overboost ile 260 NM) gücü ve torkundaki 1.6 dizel motor görevini her zaman olduğu gibi 5008’de de başarılı yerine getiriyor. Vites değişimlerinin robotize şanzımanların genelinde olduğu gibi sarsıntılı olduğunu kaydetmeliyiz. Yine de Auto6R şanzımanın bu tür şanzımanlar arasında iyi bir yerde olduğunu da eklemek gerek. Peugeot 5008 testimiz süresince ortalama 7.0 litre yakıt tüketti. Aracın bir özelliği de motoru soğukken dahi dizellere özgü tıkırtı ve gürültüleri içeriye pek almıyor.
SONUÇ Peugeot en büyük numarası 5008, rahat koltuklarıyla 5 kişinin konforunu karşılamasını biliyor. İyi çalışan klima, ferahlık, sadece az miktarda motor sesi olan iç mekân ve doğru oturma pozisyonları uzun yolcuklukları keyifli hale getiriyor. Yüksek yapısı dolayısıyla yan rüzgârlardan tabiî olarak etkilenen araç önemli bir sapma yapsada yüksek hızlarda bile izinden çıkmıyor. Bu sınıftaki araçlarda artık standart haline gelen ESP sistemi önden kaymaya müsait 5008’i yola sokmak için hemen devreye giriyor ve sürücüsünü tedirgin etmeden görevini tamamlıyor. Ancak sert virajlara temkinli girmekte fayda var. Peugeot 5008 Premium Pack - 1.6 HDi 110 bg - Auto6R seçeneğini 57.290 tl’den satıyor.
RECEP BOZDAĞ [email protected] |
03.05.2010 |