Kalitesi ve fiyatıyla dikkat çekici |
Chevrolet, Türkiye pazarının iddialı markaları arasına girmek amacıyla büyük gayret sarfediyor. Bu bağlamda, özellikle kompakt sınıftaki Cruze ile atağa geçerek markanın ülkemizdeki satışlarını her geçen gün arttırıyor. Zengin bir donanım listesine sahip olan Cruze’un, daha da donanımlı versiyonu Cruze LS Plus bu haftaki misafirimiz oldu. Kompakt sınıfta ilk zamanlarda Lacetti ile boy gösteren Chevrolet, geçtiğimiz yıl bu modelin yerine Cruze’u üretmeye başladı. Marka sedan karoserde Cruze tarafından temsil edilliyor. Hatchback ve station wagon karoserde ise Lacetti’ ile piyasa hakimiyetini sürdürüyor. Cruze, GM markasının Delta 2 ismini verdiği yepyeni bir platform üzerine geliştirilmiş. Bu platform yeni nesil Opel Astra modelinde de kullanılıyor. Bir önceki test aracımız yeni nesil Astra olduğu için, bu bakımdan çok rahat karşılaştırma şansımız oldu. Cruze’un tasarımı Almanya, ABD, Güney Kore ve Avustralya’daki GM mühendislerinin ortak çalışması ile kotarılmış. Bir çok kişi ve otorite Cruze markasının bugüne kadar tasarladığı en çekici modellerden birisi olduğunu belirtiyor. Köşeli farlar ön kısma hırçın ve agresif bir hava vermiş. İki parçalı radyatör ızgarası markanın Aveo HB modeliyle başlattığı trendin devamı niteliğinde.
KONFOR KONUSUNDA SIKINTI YAŞATMIYOR
Cruze, Türkiye’de sadece Opel’den transfer 1.6 litrelik benzinli motorla satılıyor. Avrupa’da bu motorun haricinde 1.8 litre benzinli, 2.0 litre dizel motor opsiyonları da bulunuyor. 6400d/d 113hp güç, 4200d/d’de 153Nm tork üreten bu motor yeterli çekiş gücüne sahip. Ancak otomobilin 1.3 tona yaklaşan ağırlığı ile birleştiğinde motordan fazlası beklenmemeli. Özellikle sollamalarda ağır kalıyor. Gaz pedalına yüklendiğinizde bu modelin biraz daha büyük motor istediğini anlıyorsunuz. 1.6 litrelik motorun asıl gücünü yüksek devirlerde görüyorsunuz, ancak bu durumda da yakıt tüketimi ister istemez yükseliyor. Test ortalaması sonucu yaklaşık olarak 9.0 litrelik tüketim değeri biraz fazla. Cruze modelinde dizel bir motor seçeneği ya da fabrika çıkışı LPG uygulaması satış rakamlarını çok daha fazla arttıracaktır. Cruze’un süspansiyon sistemi sert ayarlanmış. Ancak konfor konusunda sıkıntı yaşatmıyor. Çok zorlandığında ağırlıklı olarak önden kayan yol tutuşu ESP sisteminin de katkısıyla sorunsuz. Chevrolet Cruze geniş iç mekanı, ESP ve 8 havayastığını standart olarak sunan ekipman seviyesi, kalitesi ve fiyatıyla başarılı diyebileceğimiz bir otomobil. Dikkat çekici dış görünüşüyle bakışları üzerine çekmeyi başaran bir tasarıma sahip. İç mekânına en az dışı kadar özen gösterilmiş. Otomobilin boyutları iç mekânda oldukça rahat yolculuk edilmesini sağlıyor. Chevrolet Cruze’a 33.722 TL’den başlayan fiyatlarla sahip olabilirsiniz.
KALİTELİ İÇ MEKÂN
KALİTE ve şıklık Cruze’un iç mekânında da sürüyor. Yuvarlak göstergeler spor görünümü desteklerken orta bölümün tasarımı göze oldukça hoş geliyor. Kullanılan malzemenin kalitesi de yüksek. Chevrolet iç mekân konusunda gerçekten iyi iş çıkartmış. Orta konsolda kullanımı zor olan bir buton bulunmuyor. Sinyal kolunun üzerinden kontrol edilen yol bilgisayarı çevirme usulü çalışmasına alışmak için kısa bir süre gerekiyor. Kokpitin üstündeki ve direksiyonun solundaki kapaklı gözler otomobilin kullanışlılığını artırmış. Test ettiğimiz model ekstra donanımlar içeriyordu. Dijital klima, ışığa duyarlı kararan iç dikiz aynası, far sensörü, yağmur sensörü, 6 hoparlör LS Plus donanımının getirdiği ekstralar olarak sıralanıyor.
RECEP BOZDAĞ [email protected] |
26.04.2010 |