Güncel |
Reklâmlar çocukları olumsuz etkiliyor |
Ayzep Psikolojik Danışmanlık Merkezi Psikoterapisti Ayla Kerte, reklâmlarda kullanılan renkli, hızla geçen, gerçekle ilgisi olmayan abartılı ifadelerin, taahhütlerin çocukların gelecek yıllardaki psikolojik ve sosyolojik yapısına ciddî zararlar verdiğini söyledi. Firmaların içinde bulundukları sektörde uzun süre kalıcı olabilmek için özellikle çocuklara yönelik reklâm faaliyetleri yürüttüğüne dikkat çeken Kerte, yapılan birçok reklâmın çocukların psikolojisine zarar verdiğini belirtti. Ketre, reklâmlarda belli bir firma ve markanın lehine olumlu düzeyde satışları arttırmak amacıyla yapılan ve satın almayı kolaylaştırırken hedef kitlelerin zihinlerini manipüle edici bir dizi yöntemler kullanıldığını anlattı. Söz konusu manipülasyonlarda asıl dikkat edilmesi gerekenin büyüme çağında olan çocuklar olduğunu belirten Ayla Ketre, şunları söyledi: “Çocuklar reklâmlardan sanılandan çok daha fazla olumsuz etkileniyor. Özellikle temizlik, gıda gibi firma reklâmlarından çocukların olumsuz bir biçimde etkilenmemeleri için aktarılan mesajların, kullanılan teknik araç ve gereçlerin, animasyon öğelerinin çok iyi bir biçimde hatta bir pedagog denetiminden geçirilerek yayınlanması gerektiğini savunuyoruz.”
EBEVEYNLER ÇOCUKLARINA REKLÂM İZLETTİRMEMELİ
Anne ve babalara, çocuklarını reklâmların olumsuz etkilerine karşı korumaları çağrısında da bulunan Ketre, çocukların gerçekleri değerlendirme yetileri henüz gelişmediği için reklâmların ikna edici mesajlarına karşı savunmasız olduklarını hatırlattı. Anne ve babaların gerçekle bağdaşmayan reklâmları çocuklarına izletmemelerini veya reklâmın hemen ardından onun gerçek olmadığını çocuklarıyla paylaşmalarını isteyen Ketre, reklâm veren firmaların ve reklâm hazırlayan ajansların da yalnızca ürünü satmaya odaklanmak yerine sosyal sorumlulukları da dikkate almaları gerektiğini bildirdi. Ketre, önemli olanın ortaya çıkan psikolojik rahatsızlıkları tedavi etmek değil söz konusu rahatsızlıkların ortaya çıkmasını önlemek olduğunu sözlerine ekledi.
|
08.03.2010 |