Macera arıyorsan 207 SW Outdoor |
BİR ÇOK otomobil markasından sonra Peugeot da “maceracılar”ı kapsama alanına alan bir modeliyle Türkiye’ye geldi. Cenevre Otomobil Fuarı’nda “konsept” olarak ortaya koyduğu 207 SW Outdoor, seri üretim “canlı” satışa çıktı. 207 ailesinin 3 ve 5 kapılı HB, coupe-cabriolet CC ve sportif RC versiyonlarına eklenen 207 Outdoor, klâsik stationwagon pratikliğini, 4x4 ruhunu ve de görünümünü birleştiren model olarak rakipleri arasındaki yerini aldı. Diğer bir ifadeyle, sıradan bir Station Wagon otomobil sıkıcı gelebilir. Ya da tarzınıza uymayabilir. Böyle durumlarda crossover+MPV karışımı modelleri tercih etmek sizin daha mutlu edebilir. Peugeot’nun küçük sınıftaki temsilcisi 207’nin Outdoor da crossover ve MPV arasında gidip gelen en başarılı örneklerden birisi. Özellikle hafta sonlarında şehir dışında farklı gezi mekânlarına gitmeyi tercih edenleri “iyi anlayacak” olan 207 Outdoor, dört tekerlekten çekişli olmasa da standart modele göre önden 16 mm ve arkadan da 20 mm daha yüksek. Bozuk yollarda rahat ilerliyor. 207 Outdoor, kendisine has bazı özellik ve donanımlara sahip. 90 bg’lik 1.6 lt turbo dizel ve yine 1.6 lt VTI 120 bg benzinli motorlarla satılan 207 Outdoor, gayet şık ve bir o kadar ekonomik bir araç. Normal 207 SW’dan farklı olarak, biraz daha yüksek yapısı, geliştirilmiş süspansiyonları, plâstik aksamları ve tavan rayları gibi aksesuarlarıyla daha çok arazi otomobiliymiş gibi bir hava yansıtıyor. Yani görsellik açısından oldukça başarılı.
207 OUTDOOR OLDUKÇA KONFORLU
DAHA çok şehir içi kullanımda, ailece binebileceğiniz en ferah ve en ekonomik modellerden birisi olarak değerlendirdik. Test sürüşleri dışında 206, 207 ve 307 modellerini de kullandığım Peugeot’un bu modeli özellikle konfor ferahlık açısından oldukça iyiydi. Arabanın içine girdiğinizde -cam tavan da açıksa- kendinizi arabaya binmiş gibi hissetmiyorsunuz. Bu, gün içinde uzun süre araba kullananlar için önemli bir nokta. 207 SW’nin dikkati çeken özelliklerinden biri de arka taraf dizaynı. Farların arka kapı tarafına doğru damla gibi uzanması görüntüsünü oldukça farklılaştırıyor. Biraz önce yukarıda sözü geçen ‘cam tavan’ panaromik bir görüntü sunuyor. Bu özellik, test sürüşünü yaptığımız 3008’de de mevcuttu. İşte Peugeot’un bir konsept farkı... Özgün bir motora sahip Peugeot, çevreyi neredeyse kirletmemek için uğraşıyor. Zira günümüzde düşük yakıt tüketimi ve çevre korumaya yönelik karakterize edilmiş araçları tercih etmek bir ayrıcalık. Peugeot size bu ayrıcalığı tanıyor. Aşağıda teknik detaylarını okuyacağınız 207 SW için fazla söze gerek yok. “Macera arıyorsan” bir test sürüşü yapman yeter.
ÇEKİŞ: ÖN Motor ve Performans Silindir Hacmi: 1560 cc Maksimum Güç: 90/4000 hp/dd Maksimum Tork: 215/1750 Nm/dd Azamî Hız: 180 km/s 0-100 Km Hızlanma: 12.4 sn Şanzıman: 5 ileri manuel Yakıt Türü: Dizel
YAKIT TÜKETİMİ Şehir İçi: 5.9 lt/100 km Şehir Dışı: 4.1 lt/100 km Genel: 5.0 lt/100 km
BOYUTLAR Uzunluk: 4164 mm Genişlik: 1750 mm Yükseklik: 1555 mm Dingil Mesafesi: 2540 mm
DONANIM Elektrikli Ön Camlar: Standart Elektrikli Arka Camlar: Standart Otomatik Klima: Standart Ön Sis Farları: Standart Yol Bilgisayarı: Standart CD Çalar: Standart Yağmur Sensörü: Standart Park Sensörü: Opsiyonel Cruise Control: Opsiyonel Immobilizer: Standart ABS: Standart ESP: Opsiyonel Merkezi Kilit: Standart Sürücü Hava Yastığı: Standart Yolcu Hava Yastığı: Standart
KAPASİTE Yakıt Tankı: 50 lt Bagaj: 438/1433 lt Koltuk Sayısı: 5
AĞIRLIK Boş Ağırlık: 1312 kg
RECEP BOZDAĞ [email protected] |
01.03.2010 |