Sanayi Bakanlığı kart aidatında son sözü söylesin |
TÜKETİCİLER Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, “Sanayi ve Ticaret Bakanlığı, bankalarca yılan hikâyesine döndürülen kart aidatlarında son sözü söylemeli’’ dedi. Kaya, kredi kartı aidatları konusunda son zamanlarda yapılan açıklamalarda tüketicinin haklı olduğunun görüldüğünü belirterek, bankaların ‘’yeni kılıf arayışlarının’’ ise tüketicinin haklılığını pekiştirdiğini söyledi. Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü İsmail Kalender’in yargı kararları ve yasal düzenlemelerin dikkate alınmasını, bankaların yasa ve yargı hükümlerine dikkat etmediğini söylediğini hatırlatan Kaya, şöyle konuştu: ‘’Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tüketici örgütlerinin tepkisini, BDDK’nın tavsiyesini ve Genel Müdürlüğün tavrını dikkate almalı, bankalarca yılan hikâyesine döndürülen kart aidatlarında son sözü söylemeli ve 4077 sayılı Kanunun 6. maddesini işler hale getirmelidir. 6. madde, sözleşmelerde haksız şartları düzenlemekte olup, tüketicilerle müzakere edilmeden hazırlanan standart sözleşmelerdeki aidat hükmünün geçersiz olduğunu belirtmektedir. 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümlerinin yürütülmesi Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın uhdesinde olup, tüketici acilen çözüm beklemektedir.’’ Kaya, “Sanayi ve Ticaret Bakanımızdan yasa ve yargı hükümlerini dikkate alarak kredi kartı aidatları konusunda yaşanan kaosa (dur) demesini bekliyoruz’’ diye konuştu. |
21.02.2010 |