SGK’nın hizmeti memnun etmedi |
TÜRKİYE İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, 2008’de yüzde 71,5 olan Sosyal Güvenlik Kurumu hizmetlerinden memnuniyet düzeyi, 2009’da 12,6 puan azalarak yüzde 58,9’a geriledi. Adli hizmetlerden memnuniyet oranı da 6,6 puan düşüşle yüzde 45,3’ten yüzde 38,7’ye indi. Söz konusu dönemde kamu hizmetlerinden asayişte memnuniyet yüzde 75,9’dan yüzde 77,1’e, sağlıkta yüzde 63,4’den yüzde 65,1’e, eğitimde yüzde 56,9’dan yüzde 58,1’e yükseldi.TÜİK, 2009 yılı Yaşam Memnuniyeti Araştırması kapsamında ‘’kamu hizmetlerinden memnuniyet’’ düzeyini inceledi. Sosyal Güvenlik Kurumu hizmetlerinden memnuniyet düzeyi yüzde 58,9 olarak belirlendi. Söz konusu oran, 2008’de yüzde 71,5 olan memnuniyet, 2009’da ise yüzde 58,9’a geriledi. Söz konusu dönemde, adlî hizmetlerden memnuniyet oranı da yüzde 45,3’ten yüzde 38,7’ye geriledi. ‘’Yasaların herkese adil ve tarafsız uygulanması’’, ‘’dâvâların karara bağlanma süresi’’, ‘’mahkemelerdeki işlemler’’ ve ‘’avukatlık hizmetlerinin kalitesi’’nin baz alındığı değerlendirmede, vatandaşların yüzde 10,2’si hizmetlerden memnun olmadığını belirtti. Yüzde 41,7’si fikrinin bulunmadığını, yüzde 9,4’ü de orta düzeyde memnuniyet duyduğunu dile getirdi. Söz konusu dönemde kamu hizmetlerinden asayişte memnuniyet yüzde 75,9’dan yüzde 77,1’e, sağlıkta yüzde 63,4’den yüzde 65,1’e, eğitimde yüzde 56,9’dan yüzde 58,1’e yükseldi. |
20.02.2010 |