Marketçilikte devlere ‘kafa’ tutuyorlar |
ULUSLARARASI sermayeye dayalı çok sayıda market, bakkal ve yerli marketlerin bir bir kapanmasına yol açarken, Çukurova’da, çeyrek asırdır bölgesel faaliyet gösteren Groseri Marketler Zinciri, krizde bile yüzde 25 büyüdü, cirosunu yıllık 120 milyon dolara ulaştırdı. Ücretli olarak her biri farklı kurumlarda çalışırken, 1984 yılında ‘’Uzay’’ adı altında toptan pazarlama şirketi kuran Zihni Uğurses, Mehmet Ali Önür ve Ersin Özdemir’in ortaklığında, perakende sektöründe faaliyet gösteren Groseri Gıda ve İhtiyaç Maddeleri Ticaret ve Sanayi Limited Şirketi, ikinci kuşağın yönetime katılıyla istikrarlı büyümeyi sürdürüyor. Çeyrek asırdır birlikteliği sürdüren Mehmet Ali Önür, Ersin Özdemir ve ikinci kuşak Levent Uğurses, uluslar arası sermayeye kafa tutmanın sırrının öncelikle müşteride oluşturdukları güven duygusu olduğunu bildirdi. Müşteri memnuniyeti için kendilerini sürekli yenilediklerini, kalifiye elemanlarla çalıştıklarını, fiyatları en makul seviyede tuttuklarını, anket yöntemleriyle müşterinin beklentilerine cevap verdiklerini anlatan Uğurses, şunları söyledi: ‘’Biz, fiyata duyarlı bir ürünün fiyatını aşağıya çekip, diğer ürünleri kat kat daha fazla fiyatlarla satmıyoruz. Zaten gıda sektöründe kar marjı net yüzde 3,5 seviyesinde. Biz bunların yanı sıra meslek indirimleri, teşekkür, takdir belgesi indirimleri, özel gün indirimleriyle kâr marjımızı düşürüyor ama müşteri memnuniyetini arttırıyoruz.’’ |
15.02.2010 |