Güncel |
Eğitimde yaşanan sorunlar 2010 yılında da çözülemedi |
Türk Eğitim-Sen eğitimin sorunları ile ilgili bir anket çalışması gerçekleştirdi: anket sonuçlarını açıklayan Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, okulların ödenek yetersizliği, alt yapı eksikliği, öğretmen açığı, derslik açığı, hijyenik yapının sağlanamaması gibi sorunların 2010 yılında da çözümlenemediğini bildirdi. Koncuk, eğitim sisteminde istenen başarının yakalanması için herkesin üzerine düşen görevi yerine getirmesini istedi. Türkiye genelinde bin 821 eğitimciye uygulanan anketin eğitimin çok önemli sorunları olduğunu gözler önüne serdiğini söyleyen Koncuk’ın açıkladığı anket sonucunda şu sonuçları çıktı: nAnkete katılanlara göre okulların en önemli sorunu yüzde 29.8 ile ödenek yetersizliği. nEğitimciler, ülkemizdeki eğitim sisteminin istenen başarıyı sağlayamadığını düşünüyor. nEğitimcilerin yüzde 59.6’sı müfredat programlarının çağın gereklerine ve beklentilerine cevap vermediğini, yüzde 32.9’u da kısmen cevap verdiğini söylüyor. nAnkete katılanların yüzde 46.4’ü Millî Eğitim şûrâlarında alınan kararların uygulamaya geçirilemediğini belirtiyor nEğitimcilerin yüzde 90’ı talim ve terbiye kurulu’nun çalışmalarını yeterli bulmuyor nAnkete katılan eğitimcilerin yüzde 47.8’i ders kitaplarının muhtevalarının çağdaş ve millî değerlere uygun olmadığını, yüzde 20’si de bilimsel gelişmelere uygun olmadığını düşünüyor. nEğitimciler talim ve terbiye kurulu’nun kitap denetimlerini titiz bir çalışma ile yaptığını düşünmüyor. nAnkete katılanların yüzde 28.3’ü okulunda bakım-onarım, yenileme çalışmaları yapılmadığını belirtiyor. nAnkete katılanların yüzde 74.9’u “okullar hijyenik değil, bulaşıcı hastalıklara karşı da hazırlıksız” demiştir. nEğitimciler okuldaki temizlik malzemelerini yeterli bulmuyor. Ankete katılanların yüzde 61.4’ü temizlik personelinin ihtiyaca cevap vermediğini düşünüyor. Ankete katılanların yüzde 11.7’si okulunda hiç temizlik personeli olmadığını söyledi. nEğitimcilerin yüzde 84.2’si millî eğitim bakanı nimet çubukçu’dan memnun değil. nEğitimcilere göre millî eğitim sisteminin en önemli sorunu kadrolaşma, adam kayırma. nAnkete katılan eğitimcilere göre; Millî eğitim sisteminin en önemli sorunu olarak adam. Anketle ilgili açıklama yapan Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı Koncuk, eğitim sisteminin en önemli sorunlarından birisinin kadrolaşma olduğunu söyleyerek, bakanlığın bu konuda partiler üstü hareket etmesini istedi. Eğitim sisteminde istenen başarının yakalanması için herkesin üzerine düşen görevi yerine getirmesini isteyen Koncuk, Ders kitaplarının muhtevalarının eğitimcileri memnun etmediğini vurguladı. |
FATİH KARAGÖZ 10.02.2010 |