Güncel |
Çanakkale'ye köprü için ilk güzergâh belirlendi |
KARAYOLLARI Genel Müdürü Cahit Turhan, Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesi kapsamında Çanakkale Boğazı’na inşa edilecek köprü için belirlenen ilk güzergâhın Sarıçay-Kilitbahir olduğunu belirterek, ‘’Burada Kültür ve Tabiat Varlıkları ile ilgili konular var. Köprü sağa, sola bir miktar kayabilir’’ dedi. Turhan, Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesinde proje ve fizibilite çalışmalarını tamamlayacaklarını ve bu yıl ihaleye çıkacaklarını hatırlattı. Projenin, özellikle Ege, Akdeniz ve Güney Marmara bölgeleri ile Kuzey Marmara ve Avrupa ülkeleriyle kesintisiz karayolu ulaşımı sağlayacağını ifade eden Turhan, proje kapsamında Çanakkale Boğazı’na inşa edilecek köprüye ilişkin şunları kaydetti: ‘’Çanakkale’de inşa edilecek köprü için ilk tesbit ettiğimiz güzergâh Sarıçay-Kilitbahir. Burada çevre ile ilgili, SİT alanlarıyla ilgili, Kültür ve Tabiat Varlıkları ile ilgili konular var. Bunları artık önümüzdeki günlerde netleştireceğiz. Köprü sağa, sola bir miktar kayabilir. 2x3 şeritli köprünün uzunluğu, ilk tesbitlere göre 1450 metre civarında olacak. Tabiî yerinde kayma olursa boyu da bir miktar artıp azalabilir.’’ Projenin tahmini maliyetinin 4,5 milyar dolar olduğunu kaydeden Turhan, yolun yaklaşık 433 kilometre uzunluğunda olacağını bildirdi. İstanbul’un batısında, Trakya’daki yerleşimlerin iç bölgelerle ulaşımını bu güzergâh üzerinden sağlamayı düşündüklerini ifade eden Turhan, bunun, köprülerin yoğun trafiğini dengeleyeceğini söyledi.
İZMİT KÖRFEZ GEÇİŞİ Turhan, İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu ihalesinde mukavele taslağına ilişkin revize işlemleri için Maliye Bakanlığı, DPT ve Hazine Müsteşarlığının görüşlerinin alınmasında son aşamaya gelindiğini kaydetti. Projenin özüne, sözleşmenin ruhuna dokunulmaması gerektiğini vurgulayan Turhan, bu çalışmaların ihaleyi kazanan konsorsiyumla ortaklaşa yürütüldüğünü belirtti.
ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ Karayolları Genel Müdürü Turhan, İstanbul Boğazı’na inşa edilmesi planlanan üçüncü köprünün geçeceği yerin coğrafî yapısı, tarihî ve tabiî değerler dikkate alınarak, çevre ile uyumlu ve mevcut sistemlerle entegre olması gerektiğini söyledi. Üçüncü köprü için üzerinde durulan güzergâhların ‘’Beykoz-Tarabya’’ ve ‘’Sarıyer-Yuşa Tepesi’’ olduğunu belirten Turhan, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisinin kararı doğrultusunda bu güzergâhlardan birinin imar planlarına işleneceğini söyledi. |
05.02.2010 |