Ekonomik şartlar outletlere ilgiyi arttırdı |
EKONOMİK krizle birlikte ünlü markaların ürünlerinin çok daha ucuza satıldığı outlet mağazalara ilginin arttığı, outletlere gelen müşteri grubuna ortanın üzerinde gelir seviyesine sahip olanların da dahil olduğu belirtildi. Ege’nin ve İzmir’in ilk ‘’outlet center’’i olan Park Bornova Outlet Center Genel Koordinatörü Aysel Öztezel, para harcarken daha dikkatli davranan ve giderek bilinçlenen müşterilerin, kaliteli ürünleri en uygun fiyatla almak amacıyla araştırma yaptıklarını ve outletlere yöneldiklerini söyledi. Sigara yasağına ve global ekonomik krizin etkilerine karşın tüm alışveriş merkezlerine (AVM) gelen müşteri sayısında artış olduğunu dile getiren Öztezel, ‘’Tüketiciler artık AVM’lere alıştı, bizim müşteri sayımız ise diğer AVM’lere göre çok fazla. Bunu kesinlikle outlet mağazalardan oluşan bir AVM olmamıza bağlıyoruz’’ dedi. Türkiye’de tüketici profilinin giderek bilinçlendiğini ifade eden Öztezel, 2009 yılında tüketici tercihlerinin mağazalardan outletlere doğru kaydığını belirterek, şunları kaydetti: ‘’2009 yılında tüketici tercihleri mağazalardan outletlere kaydı. Tüketicimiz o kadar bilinçlendi ki, evin hanımından başlayan disiplinle çocuğa kadar hem kaliteli, hem ucuz alışverişin adresini arar hale geldi, bu da outletlere ayrı bir önem kazandırdı, süreç outletlere daha sık gelme ve outletlerden alışveriş yapma yönünde değişti.’’ |
22.12.2009 |