En çok şikâyet bankalardan |
ÇEVRE ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği’ne (ÇETKODER) yılın 11 aylık döneminde 156 bin 182 kişinin çeşitli konularda şikâyette bulunduğu bildirildi. Bu dönemde 54 bin 479 şikâyet ile bankacılık sektörünün ilk sırada yer aldığı, en çok şikâetin yapıldığı ilk 5 ilin ise Kayseri, İzmir, Bursa, Konya ve İstanbul olduğu belirtildi. ÇETKODER Genel Başkanı Mustafa Göktaş, 2009 yılı için hazırladıkları ‘’Hak İhlâlleri Raporu’’nu açıkladı. Göktaş, yılın 11 aylık döneminde Türkiye’nin 81 ili ve bağlı ilçelerinden bu dönemde çoğunluğu elektronik posta çeşitli konularda 156 bin 182 kişinin şikâyette bulunduğunu bildirdi. Hazırlanan rapora göre, 54 bin 479 şikayet ile bankacılık sektörü ilk sırada yer aldı. Raporda, 24 bin 258 kişinin akaryakıt pahalılığından, 28 bin 256 kişinin Bağ-Kur primleri ile borçlulara uygulanan faizlerin yüksekliğinden, bin 40 kişinin piyasalardaki indirimlerden, bin 312 kişinin alışveriş merkezlerinden, 8 bin 475 kişinin ekmekte beyazlatıcı gibi kimyasalların kullanılmasından, bin 879 kişinin gıda imalâthanelerinin yeterince denetlenmemesinden şikâyetçi oldukları ifade edildi. Bin 476 kişinin otomotiv servislerinden, 3 bin 124 kişinin TRT paylarından, 6 bin 153 kişinin sokak ortasında yapılan düğünlerden, 7 bin 130 kişinin atık pillerin çevreye atılmasından, 4 bin 341 kişinin sebze ve meyvelerden hormon kullanılmasından şikâyetçi olduğu belirtilen raporda, 3 bin 214’ünün GDO’lu ürünlerden, 3 bin 142 kişinin kapıdan satışlardan, bin 64 kişinin bedelli askerlik uygulamasının getirilmemesinden, bin 856 kişinin TV programlarından şikâyetçi oldukları kaydedildi. Raporda, bin 214 kişinin şehir içi toplu taşıma araçlarından, 721 kişinin turizm sektöründe her şey dahil kampanyalarından, 612 kişinin okul kantinlerinden, bin 124 kişinin sabit telefonlardan aylık ücret alınmasından, bin 312 kişinin de sabit telefon çekilmeden ADSL hizmeti verilmemesinden şikâyetçi oldukları da vurgulandı. Bu arada, bankacılık sektöründe en çok yoğunlaşan konuların 43 bin 750 şikâyetle kredi kartlarından aidat alınması, 6 bin 216 şikâyet ile havale ve hesap işletim, 4 bin 513 şikâyetle de ortak ATM kullanımlarından alınan işlem ücretlerinin oluşturduğu kaydedildi. Öte yandan, en çok şikâyetlerin Kayseri, İzmir, Bursa, Konya, İstanbul, Trabzon, Ankara, Adana, Eskişehir, Karaman, Gaziantep ve Tunceli’den geldiği ifade edildi.
“TÜKETİCİLER HAKLARINI ARASIN’’
ÇETKODER Başkanı Göktaş, tüketici bilincinin giderek arttığını belirterek, ‘’İnsanlarımız artık yasalardan doğan haklarını aramaktadırlar’’ dedi. Göktaş, şöyle konuştu: ‘’4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’dan habersiz olan vatandaşlarımızı bilgilendirdikçe tüketicilerimizin hak arama işlemi artış göstermektedir. Vatandaşlar bilmeli ki artık onları koruyan bir yasaları var. Ve bununla ilgili Sanayi ve Ticaret Bakanlığının tüketici masaları, tüketici hakem heyetleri ve sonunda da tüketici mahkemeleri de bulunuyor. Tüketiciler, çekinmesinler haklarını arasınlar.’’ Artık ayıplı ve kusurlu mal devrinin kapandığını ifade eden Göktaş, ‘’Ayrıca hileli mal satışı, sahte indirimli satış ve satılan mal geri alınmaz devri bitmiştir. Herkes ürettiği ve sattığı maldan sorumludur. Vatandaşlarımız, hak aramayı ve şikâyet ettiği mal veya hizmetin bedelini ödediğini gösterir fiş ve faturayı saklamalı. Bedelini ödediği her işin fişini faturasını almalı. Almazlar ise hak iddiasında bulunmaları mümkün değil’’ diye konuştu. |
15.12.2009 |