Bayram kredisinde masraf tuzağı |
BANKALARIN yüzde 1’in altında gösterdikleri faiz oranları tek başına cazip görünürken, alınan komisyon masrafları ve sigorta primleriyle birlikte cep yakıyor. Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, bankaların, medyada yer alan ‘bayram kredisi’ reklamlarında eksik bilgi verildiğini belirterek, ‘Bankaların yüzde 1’in altında gösterdikleri faiz oranları tek başına cazip görünmesine rağmen, alınan komisyon masrafları, sigorta primleri ve taksit tutarlarıyla birlikte değerlendirildiğinde tüketici için hiçbir cazip tarafı kalmamaktadır’ dedi. Tüketiciye, cazip faiz oranları ve kulağa hoş gelen ticari mesajlar verildiğini ifade eden Yılmaz, yalnızca tüketiciye sunulan faiz oranlarının ilan edilmesinin, ‘Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’ hükümlerine aykırı bir durum arz ettiğini ve yanıltıcı olduğunu söyledi. Yılmaz, bazı bankaların reklamlarında sadece yüzde oranlarını ilan ettiğini ya da krediden alınan komisyonunu ticari mesaj olarak verdiğini belirterek, bu ticari mesajlar gerçeği yansıtmadığı gibi, bütünlük içinde verilmeyen mesajların, tüketici için yanıltıcı olabildiğini vurguladı. Yılmaz, ticari reklam ve ilanlarda, yüzde oranı veya kredilerden alınan komisyonların ayrı ayrı değil, birlikte verilmeleri durumunda gerçeği yansıtacağını kaydetti. Bursa/aa |
24.11.2009 |