Kamyonet gibi taksi; Logan MCV |
KULLANIŞLI ama bir o kadar da hesaplı araçlar üretmek hiç de kolay değil. Bazen maliyetleri düşüreceğim derken kullanışlılık unutulur, bazen de tasarımın yüzüne bakılmaz olur. İkisi arasındaki dengeyi oturtmak ise çoğu firmanın harcı olmaz. Arkasına Renault’un gücünü alan Dacia bunu başarabilen ender markalardan. Dacia’nın 2 yıl önce pazara sürdüğü ve bugüne kadar Türkiye’de 15 bine yakın satış gerçekleştiren Logan MCV, bu başarının en büyük delili. Bir estetik operasyonundan geçirilen Logan MCV, test sürüşümüzün misafiri oldu.
GENİŞ VE KULLANIŞLI İÇ MEKÂN
GELELİM başlığımıza konu olan konuya. Herkesin dikkatini çeker ki; “Logan MCV’yle seyahat ederken neyi nereye koyacağım diye düşünmezsiniz.” Taksidir, ama gerektiğinde başka bir şekle bürünür ve kamyonetiniz olur. Bir gövdede iki araç! Açıkçası MCV’den bu kadar iyi performans beklemiyordum. 5 ve 7 koltuklu iki versiyonu bulunan Logan MCV’nin test misafirimiz olan 5 koltuklu versiyonu bir çok tüketicinin ilgisini çekiyor. Algıda seçiciliğiniz artınca bunu daha iyi görebilirsiniz. 7 koltuklu olanları da her halde yadırgamazdık. Çünkü bunun için arka tarafta +2 koltuk için her şey hazırdı. Bir arkadaşımın söylediğine göre, “üçüncü sıra koltuklar bu tarz araçlarda rastladığımız ‘sonradan monte edilmiş’ gibi değil, aksine boyu 1.90’a varanların bile seyahat edebileceği şekilde konumlandırılmış” 2. sıra koltuklarda 1421 mm omuz genişlikleri ve 170 mm olan diz mesafesi sunuluyor. Kabin içerisinde 54 litrelik saklama gözü barındıran Logan MCV, 5 koltuklu versiyonda 700 litre yükleme alanı sunabiliyor. İkinci sıra koltuklar ayrıca 1/3 – 2/3 oranlarında katlanabiliyor ve ön koltuklara doğru yatırılabiliyor. Yani hem yocu, hem de yükünüzü taşımanız için hiçbir engel yok.
TANIDIK MOTOR SEÇENEKLERİ
1.6 lt benzinli ve 1.5 lt turbodizel motor seçeneğine sahip olan Logan MCV, testimize 1.5 dCi dizel motor misafirlik etti. Bu motor iki farklı güç çıkışı sunuyor, testimizi yaptığımız 70 HP’lik versiyon ve 80 HP’lik baz versiyon... İlk anda biraz gürültülü olsa da dizel motor, yolda ilerledikçe sessizlik moduna geçiyor. Dizel motor performans açısından az biraz yetersiz kalsa da yüksek tork bu aracın asıl işlevine hizmet eden bir artı olarak bizi cezbetti. 161 km/s son sürate sahip olan araç 0’dan 100’e 14.6 saniyede çıkabiliyor. Oldukça başarılı bir süspansüyon sistemine sahip olan Logan MCV, virajlarda yana yatma eğilimi gösterse de yolundan kesinlikle sapmıyor. Dizel motorun en büyük hüneri ise düşük yakıt tüketimi. Testimiz esnasında 5.2 l/100 km yakıt tüketen Logan MVC, bu konuda kesinlikle sınıfı geçiyor. Paramız kesemizde kalıyor. Çok yönlü kullanımı ve düşük yakıt tüketimiyle kendi sınıfının en ön sırasında yer alan Dacia Logan MCV, özellikle geniş aileler için birlikte seyahat edilebilecek en rahat araçlardan biri... Ya da yükünüzü taşıyabileceğiniz “taksi” görünümlü “kamyonet.”
MODERN GÖRÜNÜM
Logan MCV, geçirdiği estetik operasyonunda markanın diğer iki modeli Dacia Sandero ve Dacia Logan Sedan’da kullanılan çizgilerden faydalanmış. Üst tarafı krom kaplı ön ızgara ve gövdeyi daha sıkı saran ön tampon araca dinamik bir görünüm kazandırmış. Büyüyen farlar ve çerçevelerle daha estetik hale getirilen sis farları araca farklı bir ruh katıyor. Aracın arka tarafında ise reflektörlü çok daha heyecan verici bir tampon tipi kullanılmış... Ergonomik kapı kolları ve kapı panoları ile şık dekorasyon çıtaları Logan MCV’nin iç mekânındaki canlılığı arttırmış. Gösterge tablosunda okunurluk açısından herhangi bir sorun yok. Ergonomik açıdan her noktasında işlevselliğe önem verilen Logan MCV’nın virgül şeklindeki kafalıkları arka görüşün kısatlanmasına da izin vermiyor.
RECEP BOZDAĞ [email protected] |
16.11.2009 |