Grip, dev bir pazar oluşturdu |
SON aylarda Türkiye’de domuz gribinin hızla yayılması, jel, çamaşır suyu, tabiî bitkiler, maske ve mendil gibi ürünleri içine alan dev bir ‘’grip’’ pazarı oluşmasına yol açtı. Mevsimsel gribe oranla daha hızlı yayılan ancak öldürme oranı daha az olan domuz gribi, özellikle birkaç aydır ülkede büyük paniğe yol açtı. İnsanların eve girerken ve çıkarken, toplu taşıma araçlarına iniş-binişlerde daha dikkatli hareket etmesi, ilk etapta antibakteriyel jel satışlarında patlamaya yol açtı, ardından tabiî bitkilere olan talepte ciddî artışlar oldu. Kısa süre içinde jel, çamaşır suyu tabiî bitkiler, maske, antibakteriyel mendil, özel sabunlar gibi ürünleri içine alan dev bir pazar oluştu. Semt pazarlarında bile domuz gribine karşı etkili olduğu belirtilen sarımsak, ıhlamur, adaçayı, limon, zencefil gibi ürünlerin satıldığı ‘’domuz gribi’’ stantları oluşturuldu. Bu ürünler, pazarda da büyük ilgi gördü. Aktarlar son yılların en yoğun dönemini yaşarken, büyük marketlerde bile tabiî bitkiler ve jellerin satışa sunulduğu reyonlar kuruldu. Oluşan pazara internet siteleri de dahil oldu. Domuz gribi ürünlerinin satıldığı internet siteleri son dönemlerde en fazla tıklananlar arasına girmeyi başardı. Domuz gribi ve ürünleri, yoğun ilgi görmesi sebebiyle reklâm aracı bile oldu. Okullar, otobüsler, stadyumlar, metrolar, alış veriş merkezleri, iş yerleri, fabrikalar gibi insanların yoğun olarak bulunduğu ve domuz gribinin daha fazla yayılma gösterebileceği yerlerde kullanılan dezenfektan ürünleri de oluşan dev pazarda önemli pay alıyor. Bazı firmalar, gelen talebi zaman zaman karşılamakta güçlük çekiyor. Bursa / aa |
09.11.2009 |